Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software versjoner

Startet av commiesoft, tirsdag 13. mars 2012, klokken 15:32

« forrige - neste »

commiesoft

Er det noen som vet om 16kwh er tilgjengelig til daglig, eller om
dette er batteriets totale kapasitet?

Om ikke, hvor mye er tilgjengelig?
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

MortenH

#1
Oppdatert:
Jeg målte oppladingen en gang når batteriet var tilnærmet tomt (ikke skilpadde-tomt). Noterte på en lapp:
Lufttemperatur 0 grader Celsius. Batteriet tok da i mot nøyaktig 16,35 kWh i løpet av 6 timer og 4 minutter. Under ladningen trakk batteriet max 3000 Watt og 14,70 Ampere.
Denne ladningen ga 106 km kjøring.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

asbkar

Det kan vel stemme med at det forsvinner noen prosent i tap, og at det var noen prosent igjen på batteriet før lading.

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

commiesoft

Hei, da ser det ut som om batterikapasiteten de oppgir er den du kan utnytte,
ikke den egentlige kapasiteten.

I går logget jeg 17.57kwh/108.3km (1.62kwh/mil) med 20-30% igjen.

iMieven ser ut til å være litt mer effektiv, med 1.52kwh/km på 106km.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA