Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva ville Model S kostet dersom vi måtte ha betalt mva, engangsavgift etc?

Startet av nefertari, torsdag 07. februar 2013, klokken 09:09

« forrige - neste »

sven erik

ja viktig å ha bra sikringer  det er ikke dyrt å få et lite skap i tilegg til det en har så en får fler skap å det er å mulig å få ladre der en lan lade  helt ned i 6-7 ampær  i stede for 10 eller 16  ja da vil en kunne gå på en kurs der  det er noe annet på å og en bil du lader hele natten er full  selv om en lader med  6 ampær  sitter selv i spania å bruker en sån å her er det 0 problen selv om det er lite å små sikringer  det er vel 2 sikringer på  13 ampær  så ikke mye å gå på men ikke gått en gang å det er heller ikke varmt runt sikringene eller varme sikringer ser etter de ofte

Griffel

#16
Sitat fra: laumb på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:50
Sikringen skal nok ikke være varm over lengre tid. Dette kan skade innmaten i sikringen. Selv de beste Eaton/Moeller sikringer kan ( i verste tilfelle) ta fyr.
Dersom sikringer, eller ledninger blir så varme at de smelter eller tar fyr skyldes ikke dette varig belastning med merkestrøm, men som oftestes ekstra varmgang på grunn av dårlige kontakt. Altså ekstra tap i overganger der ledningene er skrudd fast, til sikring, stikkontakt, støpse eller koblingsboks. Dette skjer desverre av og til, at skruer løsner.
Blir sikringen eller ledning så varm at en ikke kan ta på den (varig) er det all grunn til å få en elektrikker til å se på anlegget.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA