Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mini på strøm

Startet av Hjortenberg, fredag 08. juni 2012, klokken 15:55

« forrige - neste »

Hjortenberg

Hei alle glade elbil & eventuelt Think eiere! Jeg har vært så heldig å ha hatt to feilfrie Thinker, en 2002-mod og nå en 2008 modell. Jeg har vært veldig fornøyd på tross av at man skulle ønske den er litt mer isolert for lys/luft, hadde hurtiglading, litt lengre rekkeviddevog muligens litt bedre utstyr, men altså alt i alt knallfornøyd og dekker i stor grad mitt behov. Det har altså vært NADA problemer. Jeg skal snart ha bilen på eu-godkjenning. Sist jeg hadde bilen på 40000 kontroll, så vet at bremsene foran fikk en kommentar, men ellers tror jeg alt skal være fryd og gammen. Det eneste var at airbagg-lampen lyser. Dette var noe de ikke klarte å fikse Pga Think-konkurs og de ikke klarte å finne ut av feilkoden e.l er et noen som kjenner til dette? Er det fortsatt slik at siden Think er konkurs, så klare ikke verksteder å finne ut sv slike "software"-feil? Jeg har brukt bilkilden på Hillevåg som var forhandler og distribuerte Think tidligere.. Jeg kjøpte jo bilen min for 190 000 for 1,5 år siden og har sett at prisene har rast. De går nå for 100 000 ser det ut til. Jeg vurderte å selge og gå over til annen elbil.. Men siden den har tapt seg så mye er jeg fristet til å beholde til den ikke klarer mer.. Noen som har noen innspill ifht hvor mye mer think kommer til å tape deg, eller eventuelle feil og dyre reperasjoner som eventuelt kommer til å fulle opp på sikt? Bilen er nå gått 47 000 og har vært inne til alle servicer. Skal eu-godkjennes mellom juli og september..

På etterskudd gratulerer med gårsdagen og vell overstått! Takker på forhånd for mange vettuge svar;)

PS; vurderer altså salg juni/juli, så hvis noen kjenner noen som er seriøst interessert i bilen vil den komme til salgs h.b.o over 100 000,- muligens.
Think City 2008 16A, kjørte fra Oslo-Stavanger November 2010
Har hatt Think city 2003.

elektrolux

Tror det verste prisraset er over.

Det vil alltid være en nedre grense for verdien på en fungerende Elbil, og på en NyThink må den nødvendigvis ligge over Classic'en. I alle fall i noen år til. Disse ser nå ut til å ha stabilisert seg på rundt 50000 for en god og fungerende bil.

Dersom du regner 10000 i verdiforringelse/år framover tror jeg du treffer sånn noenlunde riktig, selv om verdien vil endre seg rykkvis med tilbud og etterspørsel.

Værre er det selvfølgelig om bilen får problemer. Da blir regnestykket helt anderledes, og det er derfor jeg lurer på om vi vil oppleve at Classic'en og NyThinken en dag omsettes for samme prisene. De gamle er nemlig mye billigere å fikse på.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Airbag-lampe skal vel de aller fleste verksteder klare å fikse. Sikkert bare en enkel fiks. Trenger du airbag eller airbaghjerne, så har jeg det liggende til en rimelig sum :) Men det er sikkert bare en løs kabel.

Jeg synes du skal beholde den. Markedspris for 2008 Think ligger vel på 90k ca. +/- stand og utstyr.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Jeg ville beholdt den. Uten tvil!

Det prisraset vi har sett i det siste skyldes at en del defekte/delebiler har blitt solgt svært billig uten garanti eller reklamasjonsrett gjennom en auksjonsforretning. Som vanlig i bilnorge klarer de flest ikke å se prisforskjellen på en delebil og en som er OK.

Det er vel ett og samme firma som har lavert samtlige airbagger og så vidt jeg vet er det kun én sofware ute og går. Denne kan brukes til alle bilmerker.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA