Hovedmeny

Laderobot

Startet av jlan, søndag 29. desember 2019, klokken 18:04

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: eivhelle på onsdag 01. januar 2020, klokken 19:36
En utfordring kan være å få koblet til batteripakken. Det forutsettes i så fall at man parkerer bilen på en måte som gjør at ladeporten er tilgjengelig og at det er nok rom mellom bilene til at roboten slipper til.
Enig i dette. Uten standardisering av ladeporter og parkering vil det ikke funke.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: Burger på onsdag 01. januar 2020, klokken 19:08
Ja og nei, det virket som roboten tauet ett batteri, koblet batteri til bil, slapp batteriet og kjørte avgårde. Så det blir kverulering om batteriet er robot eller 'tilhenger' :-)

Er da ikke vanskelig å se i videoen at også selve roboten parkerer seg på en plass der den kan motta lading mellom turene med batteripakkene til og fra biler og ladeplass. Så, selvsagt har denne sitt eget batteri. Men det store batteriet for å lade bilene sitter på batterivognen/tilhengeren.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Nei til klimasvindel

Å lade et stort batteri (bilen) med et forhåpentligvis noe større batteri høres ut som noe en kreativ ide-maker uten teknisk innsikt har funnet på. Det må i såfall være sabla mye penger i robot-lading som skal finansiere bytte av batteriet etter noen tusen ladinger.

Men det er klart - når de har fått narret mange nok titalls tusen bilister til å bytte bil pga "grønt skifte", samt la de tro at elbil-service ikke kan koste skjorta ("nesten ingen bevegelige deler" :-) så er det jo litt sant at ingenting er umulig.

Burger

Svindel: Det kan hende at det kun er ett pr stunt i fra VAG eller det er ett faktisk forsøk på å lodde stemning for løsningen. Det får vi nok ikke vite.

Noen oppklaringsspørsmål til deg Svindel :
Hvor kommer tallet "titalls tusen bilister" når det er solgt millioner elbiler. Er det en brøkdel som har blitt lurt og resten vet hva de går til eller tror du at det er solgt kun noen titalls tusen elbiler.
Hvor er kilden til at elbilservice koster skjorta?
Hvilket beløp skal til for at det koster skjorta?
Hvorfor drar du inn ditt syn på elbiler i en post om en laderobot?
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

cra

Jeg ser overhode ikke noe som helst revolusjonerende med dette. De fem sekundene det tar å koble til bilen når jeg parkerer og fem til i det jeg skal dra klarer de aldri å "betale inn" med en slik robot. Aldri.

Snakker man om P-hus der bilen automatisk fraktes til en P-plass kan den kanskje ha noe for seg, og kanskje også den dagen man har biler som faktisk klarer å kjøre helt selv. Men det er desverre langt opp og fram enda.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Magnus Hansen

ja, dette var vanskelig å skjønne det store poenget med. En type løsning som Tesla så på med «slangen» er vel mer tenkt for en fremtid med selvkjørende biler hvor bilen kan dra av gårde og lade på egen hånd.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA