Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf

Startet av HHF, onsdag 23. november 2011, klokken 14:48

« forrige - neste »

HHF

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10031570

Når jeg leser slikt, tenker jeg - hvor bra er det for "fossildelen" av en slik bil å bli brukt så lite? Blir det ikke mye uforutsette potensielle problemer over litt tid når man har et helt system til fremdrift med pakninger, rør, slanger og dyser osv som blir brukt så lite og derved kanskje får en litt "ny" form for elde av denne grunn? Jeg stiller bare spørsmålet - har ikke noe svar   :)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Griffel

#1
Sitat fra: HHF på torsdag 17. november 2011, klokken 13:47
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10031570

Når jeg leser slikt, tenker jeg - hvor bra er det for "fossildelen" av en slik bil å bli brukt så lite? Blir det ikke mye uforutsette potensielle problemer over litt tid når man har et helt system til fremdrift med pakninger, rør, slanger og dyser osv som blir brukt så lite og derved kanskje får en litt "ny" form for elde av denne grunn? Jeg stiller bare spørsmålet - har ikke noe svar   :)

Å ha en slik bil som bil nr. 2 nr.3 ---nr 5. (som antagelig er tillfelle her) er det kanskje ikke noen vits med en pluginhybrid sammenlignet med en ren elbil. Men dersom en bare har en bil er situasjonen en annen, og da vil nok varmemotoren få en større andel av kjøringen.
Så lenge vi har hatt to biler i familien har vi ca. 12000 km/år på el bilen og 6000 km/år på fossilen. Med en Volt eller Ampera når behovet bare er en bil kanskje 7000km på strøm og 3000km på fossiledrivstoff.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA