Hovedmeny

Tydeligere merking av elbil

Startet av Rabies, tirsdag 19. april 2011, klokken 09:15

« forrige - neste »

svedman

Sitat fra: Go-carter på onsdag 20. april 2011, klokken 10:00
Huh! Den gang jeg hadde Keweten gikk det som regel veldig greit på RV4, kunne ofte ligge i venstrefeltet selv.... Presterte til og med å få fartsbot i vinter  :-[ på vei opp fra sandtaket, rett etter gjelleråsen. ::)

Litt off-topic, men hvilken årsmodell hadde du? Jeg vet at min bil (2008) har aldri kommet opp i mer enn 70-75, 80 på en god dag, på flatmark - selv da bilen og batteriene var nye. Jeg mener å ha hørt at de nyere Kewetene har sperre på pådraget når du nærmer deg 70 km/t, og at de eldre ikke har det. Jeg kan ha pedalen i bånn hele veien hjem fra Sinsen til Grorud, og da ser jeg at fargen på ECO-meteret skifter fra gult til grønt på flatmark - dvs den begrenser selv pådraget, selv om jeg har pedalen i bånn. Kanskje det er grunnen til at du kom opp i større hastighet?
2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

mohpet

Sitat fra: svedman på lørdag 23. april 2011, klokken 22:01
Sitat fra: Go-carter på onsdag 20. april 2011, klokken 10:00
Huh! Den gang jeg hadde Keweten gikk det som regel veldig greit på RV4, kunne ofte ligge i venstrefeltet selv.... Presterte til og med å få fartsbot i vinter  :-[ på vei opp fra sandtaket, rett etter gjelleråsen. ::)

Litt off-topic, men hvilken årsmodell hadde du? Jeg vet at min bil (2008) har aldri kommet opp i mer enn 70-75, 80 på en god dag, på flatmark - selv da bilen og batteriene var nye. Jeg mener å ha hørt at de nyere Kewetene har sperre på pådraget når du nærmer deg 70 km/t, og at de eldre ikke har det. Jeg kan ha pedalen i bånn hele veien hjem fra Sinsen til Grorud, og da ser jeg at fargen på ECO-meteret skifter fra gult til grønt på flatmark - dvs den begrenser selv pådraget, selv om jeg har pedalen i bånn. Kanskje det er grunnen til at du kom opp i større hastighet?
Min 2003 Kewet 5 gikk da jeg kjøpte den i 2007 maks 75 km/t og flatet da ut som du beskriver med grønn/gul lampe uansett gasspådrag. Jeg tok dette opp med den gang ElbilNorge, de koblet på et instrument bak ved laderen, og justerte maks farten opp til 80. Etter å ha skiftet til Concorde batterier i 2009 gikk den til og med et par km raskere, på tørre dager og muligens med litt hjemlengsel.

Jeg anbefaler deg å kontakte Pure Mobility om maks farten din føles lav ift 80 km/t. Justeringen brukte de 3 minutter på der og da.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think City 4-seter (rød) Enerdel Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
2021 Mustang Mach-e GT (cyber orange)
E-twow Booster 2S el sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5 (grønn)
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard el sparkesykkel
Asker

commiesoft

Det går ikke an å lære en halvdrita polsk vogntogsjåfør noe som helst.

Kjør 'bakveien' og ta det som en tur, det gjør jeg, eller ring politiet når
de setter igang, eller ta av ved første avkjøring og kjør på igjen.

sven erik

ja har prvd et meste med revan  min satte på at jeg ikke følgte farten men  folk tuta lå helt opp i deg +++ opp bakker prøvde varsel lys å alt  men da jeg satt på at  om en ikke holde avstand bremser jeg å slipper  spiker matta  etter det har folk holt avstand  satte det samme på vanlig bilen for liker å holde farten etter det har alle hot avstand

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA