Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt design elbilforum.no

Startet av oljo, onsdag 05. oktober 2011, klokken 22:02

« forrige - neste »

oljo

Jeg har en Citroen Saxo 2002, og trenger 4 celler. Er det noen som har disse (se tittel) til en grei pris?

Kontakt meg ved å sende PM eller å svare her.
Hilsen Oljo

hens

En liten korreksjon:
Batteriet i Saxo har 20 blokker med 5 celler i hver. Er det 4 celler eller 4 blokker du trenger?


Det er ikke bare å sette inn 4 blokker hvis det er problemet. Hvis det settes inn blokker med forskjellig kapasitet vil dette forverre seg til du får et nytt havari. Alle blokkene må kapasitetstestes før de settes inn i bilen, og det må ikke være nevneverdig forskjell. Til dette trenger du utstyr og erfaring.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

oljo

Det  er nok hele batterier jeg mener, disse har jeg nå fått kjøpt. Jeg har prøvd å teste alle batteriene ved å lade de opp for så å belaste de med 10 amp. Ved å ta tiden til batt. spenningen er ca. 5.5 volt finner jeg ca. hvor mange amp. timer batteriet er på.
  Ladet opp alle 20 batteriene igjen og belastet alle hver for seg med 150 amp. Da finner jeg ut om spennings droppet er likt på alle batteriene. Dropper spenningen formye på et batteri
er det en celle som er defekt. Dette er min erfaring så langt.

Hilsen oljo

elektrolux

Hallo Oljo

Du har en god forståelse for hva som kreves for å friskmelde en blokk.

En forbedring av din testmetode ville vært om du tok 150A (Biltema blytester?) testen for hver blokk ikke bare en gang, men en gang / time mens du tester blokken med 10A.

Lykke til.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA