Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har montert Webasto Thermo Top i 2008- Think?

Startet av Grønn Bil, tirsdag 27. september 2011, klokken 23:18

« forrige - neste »

Grønn Bil

Heisann,

Noen av dere har sikkert sett Dagbladets duell mellom Tesla Roadster og Mercedes SLS AMG: http://www.dagbladet.no/2011/08/31/tema/bil/elbil/16923474/. Mercedesen vant..

Jeg har hatt litt kontakt med DBs journalist, og tipset ham for moro skyld om White Zombie: . Svaret fra DB var: "Bare få White Zombie over Atlanteren du, så er jeg klar til nytt race. ".

Derfor en utfordring: Er det noen som har en hel haug med batterier til overs, en egnet bil for ombygging, en god dose elektrokompetanse og ledig tid, og som har lyst til å knuse en SLS AMG på lukket bane og vinne heder og ære i Dagbladet?  :)

Mvh Ole Henrik
Prosjektleder Grønn Bil

hens

Hadde det bare vært så enkelt!

John "Plasmaboy" Wayland har brukt all sin fritid, og masse sponsorkroner siden 1994 for å komme dit White Zombie er idag.
Å tro at det bare er å lage et team og bygge noe som er på høyde med det, er litt vel optimistisk.
Det er vel enklere å invitere Wayland som underholdning på et drag stevne, og så spørre DB ;)

Men det krever nok litt forberedelse  og litt spons.
I fjor var han på Island, og de har vel ikke på lang nær så mange drag'ere som Norge.
Prøv å få gehør hos energiselskapene for et lite elbilshow.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Grønn Bil

Takker for svar!

Er klar over at dette ikke er superenkelt, men jeg tror ( håper ) det er noen faktorer som drar i forenklende retning:


  • Lukket bane: Bilen trenger ikke være "street legal"
  • Relativt kort strekning: Dreiemoment er viktigere enn rå hestekrefter
  • Få (kanskje bare én) gjennomkjøringer: Lading er ikke (nødvendigvis) et tema
  • Stort, etablert el-entusiastmiljø i Norge, og relativt god deletilgang: Kanskje er det noen der ute som allerede har noe som kan brukes?

På egne vegne har jeg ikke kapasitet til å dra i gang et sponsorløp for å få White Zombie halve verden rundt og opp til Gardermoen - men dersom noen andre har tid og lyst til å få til noe sånt, er vi selvfølgelig positive :)

POSi411

Sitat fra: Grønn Bil på fredag 02. september 2011, klokken 09:16
  • Lukket bane: Bilen trenger ikke være "street legal"
White Zombie er Street legal.
Det må jo også være poenget med å utfordre en Street legal bensinbil.
Hvis ikke må jo motstanderen også få bruke en bil som ikke er registrerbar. Og da har desverre el-bilen null sjanse.

Rene drag racing el-biler kjører forøvrig 3 sek. raskere enn White zombie. ;D
http://www.nedra.com/record_holders.html
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

tykjepelken

Mistenkjer at det vil vera enklare å skyte seg opp til månen i ein heimlaga rakett enn å få godkjent ein så kraftig, konvertert elbil i Noreg. Kreftene som utfoldar seg i White Zombie er jo ikkje småkaker, og ressursane som er brukt for å gjera Tesla Roadster og produksjonselbilar trygge er store. Sjåføren i White Zombie har ei manuell batteriutkopling i form av eit handtak han må røske ut om noko går gale :)

Grønn Bil

Det kan være vi klarer å løse dette på annen, street - legal måte uten at noen må pansette huset for å finansiere et ombyggingsprosjekt samt advokat på heltid for å overbevise Vegdirektoratet. Takk for entusiasme og gode idéer så langt - så skal jeg komme med en oppdatering dersom vi kommer i mål på annen måte.. ;)

tykjepelken

Kva med den her?

Rimac Automobili sin Concept_One.

0-100 km/t på 2,8 sek og 60 mils rekkjevidd, blir avduka i morgon på bilmessa i Frankfurt.

Men må seia at eit sjølvbyggjeprosjekt høyrest fantastisk artig ut!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA