Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Guess-o-meter-spørsmål

Startet av arnejorg1, fredag 04. mai 2012, klokken 10:24

« forrige - neste »

arnejorg1

Når man lader bilen mener jeg det er mulig og slå på varmeapparatet, samt bruke radio og ellers det som trekker strøm i bilen. Hadde hvert fint og kunne bruke varmeapparatet slik at man slipper og fryse i hjel i -20. Man vil bruke litt lengre tid på og lade, men heller det enn å fryse.

Jeg lurer på om dette er tilrådelig eller om man kan ødelegge batteriet?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

masae

Siden det er mulig, er nok sannsynligheten for at det ødelegger batteriet liten.

Det fører nok til lengre ladetid, men det er jo, som du selv sier bedre enn å måtte fryse i hjel.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

erikf

Er ikke hurtigladeren ca 60kW? Varmeapparat etc vil neppe trekke mer enn 3-4kW maks, så det kan vel ikke ha noen praktisk betydning for ladeeffekten? Ved vanlig lading på 10A derimot vil det kunne trekke mer enn det lades.
Håper noen korrigerer meg hvis jeg tar feil!
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

el-snorre

Ved 10A vil man enten lade, eller kjøre klimaanlegg. Varmeaparatet drar da maks bare 10A eler 2,3kW
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

arnejorg1

Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA