Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Elmo, torsdag 27. oktober 2011, klokken 22:15

« forrige - neste »

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

daggad

Morsom reportasje !

Artig at Stavanger som er norges oljehovedstad også er en av de stedene i landet som er lengst fremme på bruk av alternativ energi på bilsiden.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

elektrolux

Drosjesjåførene er skeptiske, men om de fikk lov å fortsette å kjøre i miljøfilen, mens rene Diesel og bensinversjoner ble faset ut av dette feltet tipper jeg byen raskt ville blitt myyyyye renere.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Aspiranten

Nissan Leaf

antwerpen

Var i kontakt med Norgestaxi Stavanger. De har fått leveringstid 15.desember.
Så da kan vi glede oss til å kjøre (sitte på i) ånkli Elbil og ikke bare Prius i oljehovedstaden  :)

CarlosJardinero

Men kjører ikke en taxi godt over 300 km på en dag?

rossifan46

Behov for en til to hurtigladinger á 30-60 min pr dag da hvis du sier ca 100 km pr fullading. Det er vel et realistisk snitt på rekkevidden med passasjerer og bagasje i bilen, pluss oppvarming. Nå som debatten går for fullt ang garantier og forventet holdbarhet på batteriene vil jo erfaringen fra disse bilene garantert være nyttig for hvermansen  :)
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

CarlosJardinero

Men, sier ikke Nissan at man ikke bør bruke hurtiglading mer enn en gang om dagen? Det sa portugisiske(?) mennene da jeg prøvekjørte på Aker Brygge.

rossifan46

Jo det er vel de som sies. Alt i alt er vel null hurtiglading det beste for batteriet, og all hurtiglading slik jeg har forstått det sliter mer enn normallading (10-16A) vil gjøre. Men det kan nok ikke taxi-næringen ta hensyn til, bilen må jo gå de milene som de daglig turene tilsier, selv om det vil tilsi flere hurtigladinger iløpet av dagen.

Så noen kalkulasjoner på dette for litt siden, sammenligning Leaf mot en konvensjonell taxi, og her var vel elbilen nedskrevet til null i verdi etter 5 år? Korriger meg hvis jeg er helt ute av det her!
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

antwerpen

Glemte å skrive at man visstnok kan spesifisere at man vil ha elbil ved bestilling av taxi :)

flux

#10
50 BYD E6 Taxier har vært brukt i Kina i over ett år nå.

BYD said that the most important finding in the e6 fleet testing was that there has been no noticeable energy drop—both driving range and battery performance has been stable in rapid-charging conditions over the 1.73M miles tested.

Since May, 2010, BYD's e6 have been in operation as taxis successfully in Shenzhen for 17 months. The  a cumulative driving distance of the e6 taxies has surpassed 6 million kilometers(3.73 million miles) by mid-October, while the longest one  has reached 150, 000 kilometers(93,205 miles), equivalent to the distance that one private car might run in 6 years.

http://www.greencarcongress.com/2011/04/byd-20110429.html#tp

http://bydelectriccar.com/videos/from-media-press/54-byd-e6-with-ac-turned-on-runs-for-305-km-with-single-charge

Lanseres for private kunder i Kina nå (315k nok):
http://www.energytrend.com/BYD_10262011
http://www.chinacartimes.com/2011/10/26/byd-e6-launched-in-china-for-private-buyers-369000rmb-and-rising/
Ser ut om de bruker egne BYD ladere med opptil 100kw effekt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA