Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde vinterstid

Startet av Tarpoon, tirsdag 11. oktober 2011, klokken 00:29

« forrige - neste »

Tarpoon

Eller en en lignende bensin/ diesel-varmer?
Tenker på dette både for å spare batteri under kjøring, og ikke minst kunne sette seg inn i en varm bil om morgenen.

Jeg har testet varmeren i min Think noen ganger i høst, og den fungerer heldigvis fint. Men ble overrasket over hvor fort strømmåleren gikk nedover.

Gi meg gjerne noen tips, forhandlere etc.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Go-carter

Nops, men jeg har fundert på samme tanken. Har du AC? Jeg har iallefall det, og funderer litt på hvor jeg skal klare å klemme den inn. Tror det er plass til høyre for batteriet, under Ac-enheten. Men så lurer jeg igjen på hvordan det evt. skal dras slanger inn i bilen.

Varmeren drar mye ja... ;) Men jeg har ikke noe kjempeproblem egentlig, iallefall ikke enda. Jobber med å få på plass setevarme og, men det var litt vanskeligere enn jeg håpet...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Tarpoon

Jeg har ikke AC på min bil, så det burde være bedre plass der fremme.

Mener å lest en plass at det er en varmekolbe som blir varmet opp elektrisk, og at det er vann i det systemet. Hvis dette er tilfellet, så kunne Webastoen overta denne jobben. Dermed burde det kanskje ikke være behov for å strekke slanger inn i bilen?

Håper vi får noen svar fra noen som kjenner til slike systemer bedre enn meg.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Go-carter

Vi har vannkolbe ja. Er vel kun en eller to think'er i norge som har fåt det keramiske varmeelementet. Teoretisk sett kunne man koblet seg inn på vannsystemet ja, men det betinger jo at man skrur på varmeapparatet for å få varmen ut i kupeen, som igjen kan føretil at varmeapparatet kanskje kan trekke litt strøm.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Carl Anton Stenling

Jeg installerte fjernstyring av Webastoen på P106. Da ble kupeviften koblet slik at den gikk på første trinn for å bringe varmen fra det vannbårne systemet inn i kupeen.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Tarpoon

Ok, høres bra ut. Det burde være mulig å få til noe smart her, uten alt for store inngrep.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA