Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan ser man serien for Sagemboksen?

Startet av LinnCK, torsdag 09. juni 2011, klokken 22:41

« forrige - neste »

LinnCK

Hei

Mulig dette skal i en annen del av forumet, men jeg fant ikke noe...

I hvert fall: Etter påkjørsel bakfra, vil ikke varmeanlegget virke lenger? Lampa lyser på at varme er på, men det blir ikke varmt.
Har dette en sammenheng? Eller er det tilfeldig. Skal på verksted med bilen pga påkjørselen, har full kasko, er det noe spesielt jeg kan be dem om å se etter når de kikker?

Takk for svar og god 17. mai!:)
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Elmo

#1
Bensintanken ligger et stykke bak (nr 10 på dette bildet) så det kan kanskje ha skjedd noe med slangen forover ?
Har du bensin ;) :-[   Kan jo kanskje hende at føleren for varsellampen for tom tank er skadet ?

Men det er ikke sikkert at det er en permanent feil, så en restart av Webastoen er noe du/de kan forsøke først.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LinnCK

Tusen takk for gode tips, tenkte på dette med bensinlampa selv, så det kan jeg jo kjapt teste ut.
Skal tipse verkstedet om dette med slangen dersom det ikke er det andre.

Citroen Saxo - Stovner, Oslo

LinnCK

Hei igjen.

En liten oppdatering: Forsøkte med restart, og det fungerte ikke.
Men, så ser jeg at det er et rør som går fra webasto'n, som sikkert skal være festet et sted, som ikke er festet i noe...

legger ved bilde:
http://imageshack.us/photo/my-images/823/bil003.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/694/bil001.jpg/

Hadde bilden inne til skifte av kullbørster noen dager etter jeg ble påkjørt, og ba dem da ta en ekstra sjekk, så jeg regner med at det er der det må ha skjedd da.
Nå er den inne på batteriservice, og jeg ba dem sjekke opp i dette, så vi får se hva som skjer:)

Citroen Saxo - Stovner, Oslo

elektrolux

Slangen du tok bilde av er luft tilførselen til Webastoen. Den skal ligge slik den gjør på din bil.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

LinnCK

inn i ingenting?
isj, hva kan det være da?
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Griffel

Bensinslangen er festet med noen enkle klips, rett bak motorpanseret. og lar seg lett vippefram. Da kan du normalt se om den pumper bensin under startforsøk. det er jo mulig at ledninger til bensinpumpe er skadet. Pumpen er en puls sak så bensinen kommer i små støt, styrt av webastoen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Baltor

Ja, og du hører den tydelig med bestemte klikk.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Tony

Har fått noen utfordringer med webastoen min.
Er det noen som hvet hvor benzinpunpen sitter? Er det Noen sikring den tillhører.
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

elektrolux

Bensinpumpen er en doseringspumpe der hvert slag gir en gitt mengde drivstoff. Må ikke forveksles med en vanlig sirkulerende pumpe.

Den ligger like framfor venstre bvakhjul, under et deksel til servostyringspumpen.

Er usedvanlig driftsikker, og sjeldent årsak til problemet.

Testes ved å "gnistre" 12V innpå den. Dette kan gjøres fra selve webastoen framme, mens en ser på tilført drivstoff. Pass på at gnist + Bensin = brann.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tony

Sitat fra: elektrolux på søndag 04. september 2011, klokken 14:15
Bensinpumpen er en doseringspumpe der hvert slag gir en gitt mengde drivstoff. Må ikke forveksles med en vanlig sirkulerende pumpe.

Den ligger like framfor venstre bvakhjul, under et deksel til servostyringspumpen.

Er usedvanlig driftsikker, og sjeldent årsak til problemet.

Testes ved å "gnistre" 12V innpå den. Dette kan gjøres fra selve webastoen framme, mens en ser på tilført drivstoff. Pass på at gnist + Bensin = brann.
Vil det si at webastoen styrer pumpen, og selv om webastoen durer og går og det ikke kommer benzin frem. Da er det større mulighet for feil på slangene en pumpe eller webastoen?
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

LinnCK

En liten oppdatering; det var sikring som hadde gått:)
Citroen Saxo - Stovner, Oslo

Tony

Var det alt som skull til? På min går sikringen etter en stund når den blir resatt, men så får ikke den benzin heller. Så det er kanskje derfor den går.
Saxon gikk 86000 på 1 batteripakke før den ble byttet ut med en C-zero.
Nå er C-zeron 8 år, 138.000km og still going strong.
Fornøyd med ny MG

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA