Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte batteritype?

Startet av Tommy, søndag 11. september 2011, klokken 19:13

« forrige - neste »

Kito76

Hvilken type batterier selger RE-EL AS? Er de eventuelt det samme som Enviro tilbyr i Oslo.

Tommy

Vi tilbyr Global batterier med 2 års garanti til 17000,-
Alternativt Trojan til 19000,- med 2 års garanti.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Inklusive arbeid og mva? Hva er forskjellen på Global og Trojan?

Tommy

Inkl mva og arbeid ja. Ikke så stor forskjell annet enn pris og fabrikat. Har god erfaring med Global.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Hei igjen RE-EL AS,

Vi merker lite forskjell mellom kjøring på F og B. Batteriet tømmes også unormalt fort ved kjøring på Boost.
Kan det være tegn på ødelagte batterier? Vi har nå brukt bilen hver dag i 7-8 dager og tatt vedlikeholdsladning 1 gang i uka.

Tommy

2,3mil høres lite ut da. Men prøv litt til, den kan ta seg opp. :))))
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Sitat fra: RE-EL AS på tirsdag 30. august 2011, klokken 00:48
2,3mil høres lite ut da. Men prøv litt til, den kan ta seg opp. :))))

Eller ikke.  :(

Det tok SAM'en min 10-20 mil å ødelegge 4 blokker. Du kan jo måle litt på tilstanden på pakken din ved å kjøre en mil, og så måle at alle blokkene dine måler lik spenning. Vil tippe du finner blokker med under 12V i pakken din, og da bør du heller redde det som reddes kan, bytte hele pakke, og bruke de blokkene som fremdeles er gode til noe annet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tommy

Helt enig, men vi har hatt biler med lav rekkevidde og klart å få dem opp å gå igjen, men som sagt det varer som regel ikke lenge. Minner om at det er 6v batteri i bilen, så du kan kjøre den ned på gult og så måle spenningen på vert enkelt batteri, bør ligge rundt 6.
Eller få enviro til å ta en drivelogg. Da finner de ut hvem som dipper.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Var på mellomservice hos Enviro igår.
Jeg ga beskjed til teknikkeren om å sjekke batteriene, men ikke om drivelogg.
Fikk tilbakemelding om at batteriene er greie og at bilen må brukes oftere for å bygge opp batteriene igjen. Tror nok han hadde sagt ifra hvis enkelte blokker var ødelagt? Tar de en drivelogg ifbm mellomservice?

Tommy

Vi tar alltid drivelogg på servicene. Hva de gjør aner jeg ikke. Men mener det er et av punktene på lista.
Om du bare sjekker dem via EMS-en så ser du bare hvilespenningen, og om bilen er nesten full så forteller den deg ikke noe. Men om batteriene dine dipper så skulle verkstedlampen og lyse innimellom mens du kjører...særlig ned mot gult og på gult....
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Mulig vi er litt paranoide. Bilen har egentlig fungert helt ok og har så langt ikke hatt "feil lys".
Den er veldig treg på oppover bakker i forhold til Revai med nyere batterier som vi eide før.
Vi har en del nedover bakker på vei til sentrum og tilsvarende oppover bakker på vei hjem.
ca 22 km totalt. Batteri status er litt under halvveis ved tur retur sentrum. Har vel kanskje en rekkevidde på 10 km igjen med flattkjøring.
Vurderer å bygge om til Li-on batteri neste år, men er usikker på hva det vil koste.

Kito76

Hei,

Fant et BMS monitorprogram på www.elbilwiki.no. Er den trygg å bruke og bør bilen stå i ladning ved bruk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA