Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sikkerhet i elbiler i VG

Startet av elektrolux, fredag 23. november 2007, klokken 17:09

« forrige - neste »

elektrolux

Meget bra film, med tildels skremmende scener der karbonutslipp vises som kullklumper som spys ut fra bl.a bilens eksos.

http://video.google.com/videoplay?docid=2755058996852670409

http://www.bbcworld.com/Pages/ProgrammeFeature.aspx?id=129&FeatureID=394

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/5012266.stm

http://numero57.net/?p=71

I den og andre sammenhenger har jeg ofte lurt på hvorfor vi i 2007 egentlig framdeles starter opp og kjører fossilbiler i byene i det hele tatt. Vi har mange gode til fullgode alternativer i form av PSA elbiler, Think, Renault, og ikke minst Kewet.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 20. november 2007, klokken 11:09
I den og andre sammenhenger har jeg ofte lurt på hvorfor vi i 2007 egentlig framdeles starter opp og kjører fossilbiler i byene i det hele tatt.


Mange by-beboere vil betakke seg for å finne parkering til to biler og det er bare en av flere gode grunner til at mange må klare seg med en bil som skal dekke flest mulig bilbehov.

Dessverre må jeg si at dersom familien bare kunne ha en bil måtte det bli fossilbilen. Selv om det er den vi bruker minst, kan den til nød brukes der jeg i dag bruker elbil, mens elbilen ikke kan benyttes i de fleste tilfelle hvor fossilbrenneren brukes i dag.
:(
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Mollerup

Vi har kun elbil. Det er ikke noe problem i det hele tatt. Skal vi på lengre turer, eller ha med stor last, bruker vi billig leiebil fra Bilkollektivet i Oslo. Tilsvarende tilbud finnes i alle fall i Trondheim og Bergen.

Det er uansett lite fristende med lange bilturer. Foretrekker tog eller båt der det er mulig.
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

Boogie

Som det blir sagt her så er det en god kombinasjon med elbil og bilpool systemet.
Men de finnes desverre bare i de større byene. Jeg må kjøre til Drammen (fra Tønsberg) for å være med på opplegget som er utrolig greit.

Har også fått dem til å stille med ladeplass for elbilen slik at den er klar når jeg kommer tilbake og skal hjem igjen.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

bosonic

Sitat fra: Mollerup på tirsdag 20. november 2007, klokken 19:50
Vi har kun elbil. Det er ikke noe problem i det hele tatt. Skal vi på lengre turer, eller ha med stor last, bruker vi billig leiebil fra Bilkollektivet i Oslo. Tilsvarende tilbud finnes i alle fall i Trondheim og Bergen.

Det er uansett lite fristende med lange bilturer. Foretrekker tog eller båt der det er mulig.

Flott Mollerup!
Begrensingene sitter inne i våre egne hoder, skal vi komme noen vei ut av uføret må vi våge å tre ut av det "trygge" mønsteret vårt.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

bosonic

Sitat fra: Boogie på tirsdag 20. november 2007, klokken 22:53
Som det blir sagt her så er det en god kombinasjon med elbil og bilpool systemet.
Men de finnes desverre bare i de større byene.

Hva med å utfordre det lokale varetaxifirmaet til å også leige ut privatbiler, dette er gjort andre steder.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA