Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sett og hørt fra Nissan-forhandlere

Startet av HHF, fredag 12. august 2011, klokken 10:14

« forrige - neste »

gbzdoc

Sitat fra: erik e på søndag 10. juli 2011, klokken 21:25
En Miev ville vel kostet ca. 110 000 kr. Men f.eks. en VW Polo til 250 000 kr. Den blir flott. Har selv en i-Miev,er som min første bil i 1979. En Opel Kadet B 1,1. ;)

Hmm... Lenge siden du har kjørt en 79 kadett tydelig vis... ;-)

erik e

Ja, i 79 og det var en 68 mod.     ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Elmo

Sitat fra: erik e på mandag 11. juli 2011, klokken 15:58
Det står jo at jeg har i-Miev . . .
Vi andre ser det ikke. Kanskje du har skrevet det feil sted?
Se bruksanvisning: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,399.msg2679.html#msg2679
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

commiesoft

http://www.hegnar.no/motor/article629108.ece

Konkursboet er solgt, nå gjenstår det bare å se av hvem. Trolig det tyrkiske firmaet.

HHF

Så ble det en russer som stakk av med det hele!

http://www.na24.no/article3193921.ece

Den største "ubehageligheten" for Think her i Norge er vel nå at utviklingsavdeling osv skal flyttes ut av landet. Blir ikke mye "norsk" igjen her nå da - men bilen er god uansett  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Med utviklingsavdeling i Munchen tror jeg fremtiden er lys for Think.

Tyskere myndigheter liker biler i motsettning til Norske. Dermed burde det bli lettere å utvikle bilen uten å komme i konflikt med VD og Elverket etc.

Bare synd designen ikke er så populær i tyskland.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 19. juli 2011, klokken 11:23
Med utviklingsavdeling i Munchen tror jeg fremtiden er lys for Think.

Tyskere myndigheter liker biler i motsettning til Norske. Dermed burde det bli lettere å utvikle bilen uten å komme i konflikt med VD og Elverket etc.

Bare synd designen ikke er så populær i tyskland.

Fokuset hittil har vært helt feil med produksjon i Finland (dyrt) og egen avdeling i USA (amerikanerne foretrekker større biler). Produksjon i Kina og egen avdeling i India vil nok mangedoble salget.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

#22
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2185055.ece

"- Etter den informasjonen vi har fått er det Boris Zingarevich som har kjøpt Thinks konkursbo, sammen med Ener1 og Valmet, sier tidligere ansatterepresentant i Think Egil Mollestad."



Virker jo som om det er de samme gamle eierne som har kjøpt selskapet...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Joakim Sveli

Ener1 og Valmet har kjøpt Think sitt konkursbo ja. De var jo også tidligere deleiere. Blir spennenede å høre hvilke planer de har. De hadde det eneste budet som ble godkjent, men de var jo også blant de som godkjente budene som kom inn...
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

commiesoft


POSi411

Litt skeptisk til at Valmet fortsatt er medeier.  ???
Skal prisen ned må vel produksjonen flyttes til et lavkostland, eller et land der myndighetene støtter elbilproduksjon.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

commiesoft

Jeg lurte litt på det med Valmet selv, men det er jo mulig at de er istand til å selge bilen til en lavere pris med fortjeneste allikevel?

De har vel tatt maks pris av 'early adopters' til nå. Hva det egentlig koster å produsere den vet vi jo ikke, så vi får se. Skal de klare seg må prisen ned.

Uansett er dette gode nyheter. I USA er det mange som legger stor vekt på å kjøpe ting produsert i USA, så fabrikken i Elkhart er kanskje viktig for dette markedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA