Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mulig årsak til at gasspådraget forsvinner på Think Classic.

Startet av Gogs, mandag 09. mai 2011, klokken 07:49

« forrige - neste »

Gogs

Nå begynner de å klø seg i hodet for alvor i USA også. De venter på 50 biler fra Finnland (som trolig fortsatt står innelåst på et lager på grunn av en pågående tvist) og de mangler deler fra Finnland for å gjøre 440 nesten klargjorte biler ferdig.

Amerikansk artikkel: http://www.etruth.com/Know/News/Story.aspx?ID=539080

Think er dessverre et eventyr som stadig får tristere slutter...  :(

Håper noen med teft for bilindustrien tar over roret i neste runde!
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

commiesoft

SitatIn the meantime, production is slow at the Elkhart plant and the employee count has dropped to 15. The goal remains to have 100 workers when full production is in place, Prebo said.

Shipments of Ener1 battery packs have been stopped as the Think operation tries to "rebalance our inventory," Prebo said, noting the agreement between the battery maker and Think continues.

Helt utrolig.. De har en så jævlig bra el-bil at jeg endelig bladde opp for en, men hva i allhverden er det de holder på med nå ???

el nino

Nå synes jeg Think bør komme med en skikkelig forklaring til alle entusiastiske og loyale Thinkeiere og blivende sådanne,  hva problemene i Finland gjelder, og en fast dato for levering av bestilte biler. Før eventyret Think blir historie. For godt! Utrolig at det går an å skusle bort et slikt produkt og et slikt forsprang på denne måten. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Walker

Det er rørende å se hvor langt noen her går for å støtte opp om et utsøkt norsk kvalitetsprodukt. Og i dagens prekære situasjon trenger Think all støtte de kan få. Men kanskje vil pengebidrag telle mer enn moralsk oppbakking. - For eksempel kunne man starte en ny pengeinnsamling - eller overtale alle, som står på Thinks venteliste, til å betale på forhånd.


Kommer du snart, Per?


gbzdoc

Kan noen oppsummere for oss som ikke helt henger med på alt hva Think driver med/har drevet med hvor norsk det egentlig er for tiden?

Virker på meg som det ikke er stort igjen som har med Norge å gjøre, hverken økonomisk eller teknisk?

Mulig jeg er på jordet, så nå har dere muligheten til å fylle på med korrekt info.

Er vel nok av entusiaster her med full oversikt. :)

Lars C. Krogenæs

Bortsett fra et historisk eierskap, er vel Think i dag mindre norsk enn for eks. Mercedes og Toyota, hvor Oljefondet har eierandeler for noen milliarder. Teknisk har Think utviklingsavdelingen i Norge, det er jo en liten stab i forhold til andre bilprodusenter. Det er nok ikke lett å være liten. SAAB har også lagt ned produksjonen inntil videre grunnet tom kasse, men de er i hvertfall så ærlige og forteller hva som foregår. Mye tyder på at Think kjører samme linja som forrige gang de var i skifteretten (2009), med bevisst feilinformasjon til kunder og forhandlere om hvorfor de ikke greier å levere.

Think har en fantastisk 2 seters elbil, men det nytter ikke å ha et fantastisk produkt, når man ikke evner å levere, man gang på gang holder kunder og forhandlere for narr, og man antakelig taper penger på hver bil man produserer.

Sorry.

Lars
(Som nok en gang uttaler seg som privatperson).
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Finn Arne

Hvis Think sliter økonomisk synes jeg de kan selge folkeaksjer på f.eks. kr 1 000 pr.stk. Jeg og sikkert flere andre er nok villige til å kjøpe noen aksjer hvis dette kan hjelpe Think.
Blir vi mange nok kan vi ha en representant som kan tale vår sak og kansje vi til og med kan påvirke dem i posetiv retnig.
Er ikke tvil om at de trenger gode råd for hvordan de skal drive butikken og hvordan kundebehandlingen skal utføres.
De trenger også råd om hvordan god PR og markedsføring skal utføres.

For meg er Think den bilen som er mest Norsk, blir jo utviklet i Norge.
Håper virkelig dette får en lykkelig slutt.
Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

Gogs

I dag hørte jeg et rykte (og jeg vil gjerne understreke at jeg er tredje ledd som blir viderefortalt dette) om at salgssjefen i Think har sagt opp og gått på dagen.

Fra samme kilde hørte jeg at årsaken til tvisten mellom Think og Valmet er at Think gjerne vil flytte hele produksjonen til USA for å kunne selge Think City 2-seter til 180.00-200.000. Valmet i Finnland liker jo selvsagt ikke dette siden de har oppgradert og tilpasset produksjonslinjen betraktelig for å produsere Think City på en god måte. Er det regningen for dette Think nekter å betale?

Så lenge Think holder kjeft blir det opp til oss å gjette! Men i motsetning til Think slenger jeg ikke ut bevisst feilinformasjon. Det er jo bare det største lavmål...   :(
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

hkaspenberg

Sitat fra: Finn Arne på mandag 11. april 2011, klokken 17:13
Hvis Think sliter økonomisk synes jeg de kan selge folkeaksjer på f.eks. kr 1 000 pr.stk. Jeg og sikkert flere andre er nok villige til å kjøpe noen aksjer hvis dette kan hjelpe Think.

Det er synd å si det, men det er ikke jeg villig til. Og det selv om bilen er helt suveren og at jeg ønsker en selv. Når folk spør meg om Tupper (Think Classic) og hva en slik koster pleier jeg å si at dette er Norges desidert dyreste bil. Rundt 4 mill NOK per stk i skattebetalermidler....

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Gamleola på mandag 11. april 2011, klokken 22:14
I dag hørte jeg et rykte (og jeg vil gjerne understreke at jeg er tredje ledd som blir viderefortalt dette) om at salgssjefen i Think har sagt opp og gått på dagen.

Det er mye jeg ikke kan si, eller kan jeg - men vil ikke? Vanskelig sak dette med Think igjen. I de siste månedene har jeg forsøkt etter beste evne å råde dem til å formidle sannferdig og god informasjon til alle entusiastene i Norge. Føler ikke at jeg har lykkes for godt med det. Men fortsatt mener jeg det er opp til Think å fortelle om ståa.

At salgssjef Sjur gikk på dagen, han som hadde kontakt med norske forhandlere, er ingen nyhet - ei heller en hemmelighet. Det skjedde allerede 8.mars.
St.Hanshaugen

Elmo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 11. april 2011, klokken 22:31
Vanskelig sak dette med Think igjen. I de siste månedene har jeg forsøkt etter beste evne å råde dem til å formidle sannferdig og god informasjon til alle entusiastene i Norge. Føler ikke at jeg har lykkes for godt med det. Men fortsatt mener jeg det er opp til Think å fortelle om ståa.
Vi som er så kortesjekåte. Think holder jo til på Fornebu.

Kan ikke Norstart arrangere en uformell kortesje til Think en dag, og så kan vi face to face "fortelle dem hvor Davik kjøpte øllet"  (gammel jungelordtak fra undommen)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hkaspenberg

Sitat fra: Elmo på tirsdag 12. april 2011, klokken 09:18
Vi som er så kortesjekåte. Think holder jo til på Fornebu.
Kan ikke Norstart arrangere en uformell kortesje til Think en dag, og så kan vi face to face "fortelle dem hvor David kjøpte øllet"  (gammel jungelordtak fra undommen)

En veldig god ide! Jeg er med.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

"With the experience of more than 30 million miles of customer use, THINK City has a proven record of reliability."

Delt på si 2000 biler blir dette 24000 km / bil.

Da har jeg tatt med de 1000 Think classic som nå sikkert har et snitt på nærmere 40000 km / bil.

Er ikke sikker på om dette imponerer eller ikke. Eller om qouten er ment å inkludere alle Thinkene?

Uansett, så er det bra biler, og store tall er sikkert også bra.......
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA