Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Th!nk Newbie questions

Startet av Herlingo, søndag 24. juli 2011, klokken 14:58

« forrige - neste »

Herlingo

Etter å ha lagt igjen uttalige kilo CO2 og bompenger daglig mellom Bærum og Strømmen, har jeg nå slått til på en Berlingo som ble ombygd til lithiumdrift hos Alternativ Energi i desember 2010. Bilen er fra 2000 og har gått 65000. Er det spesielle ting jeg bør være oppmerksom på nå i begynnelsen med denne bilen spesielt, og som fersk elbilsjåfør generelt?

Gleder meg virkelig til å suse avgårde i kollektivfeltet, tilnærmet lydløst mens jeg koser meg over stadige høyere bensinpriser!?! Fingers cross.
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

elektrolux

Utenom å holde deg langt unna biltilsynet burde alt være fryd og gammen.

VD har nemlig gått til det uvanlige skrittet å lage tilbakevirkende regler mot endring av batterikjemi, og krever urealistisk dokumentasjon på hele bilen etter et slik bytte av batteri.

Like fullt kjører mange rundt med slike forbedrete batterier som gjør bilen friskere, gir lengre rekkevidde, og eliminerer de uheldige batterieksplosjonene som kan oppstå med NiCd om de tørrkjøres/reverseres.

Litium skal normalt lades opp ved enhver anledning, men tåler godt å tømmes til max 2,5V / Celle.

Skal tro Alternativ energi er de beste til å gi generelle råd.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Enig med Elektrolux.
Stort sett alt du kan lese på forumet om lading og batteriproblemer for Citroen/Peugeot gjelder ikke for deg som har ombygget bil.

Men rådet om å kjøre minst mulig på gult og rødt på eco-meteret gjelder allikevel til en viss grad fordi det sliter unøding på børstene i motoren.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA