Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Renault ZOE

Startet av andoyv, torsdag 07. oktober 2010, klokken 16:30

« forrige - neste »

cra

PEndler selv ca 3,5 mil (hver vei) med Think Classic, og det er ikke noe problem. Selv på vinteren med moderat varme på apparatet går det akkurat, men siden jeg har mulighet for å lade på jobb så gjør jeg alltid det, så er batteriet "alltid fullt". :) Skal jo gjerne noen småærender etter at man kommer hjem også.

Som Baltor sier så kommer nok også du til å gå i "skal ha en nr 2"-fella.  ;D  Jeg kjøte thinken som nr2, men etter ei knapp uke var den nr1, og Caravellen ble nesten ikke brukt. Sparte plutselig en tusenlapp i diesel pr måned bare der!  :D

Og det aller beste med thinken: RUSTFRI PLAST! Har vært pårygget, fått dører i siden på P-plassen osv, men det viser aldri noe på thinken. "Halv-SUV'en" som rygget på meg derimot..... Det ble nok dyrt for ham, ja.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Baltor

Sitat fra: cra på onsdag 08. juni 2011, klokken 13:53
Og det aller beste med thinken: RUSTFRI PLAST! Har vært pårygget, fått dører i siden på P-plassen osv, men det viser aldri noe på thinken. "Halv-SUV'en" som rygget på meg derimot..... Det ble nok dyrt for ham, ja.
Som du ser av bilparken min støtter jeg cra her, solid og kvikk bil med maks kjøreglede. Dette gjelder både den nye og gamle varianten.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Trond Arve

Sitat fra: strayder på onsdag 08. juni 2011, klokken 13:22
-Jeg pendler daglig mellom Hokksund og Kongsberg, som er noe slikt som 2,1 mil en vei, altså 4,2 mil til sammen.
Klarer en el bil dette uten lading? Jeg ser at det blir oppgitt tall på hvor langt bilene går også videre, men "mistenker" vel at dette er tall fra en god dag? Hva er virkeligheten her...? Jeg kan sikkert få ladet den på jobben, men lurer jo på om den faktisk går frem og tilbake uten å måtte lade den da...
Min P106 går daglig minst 5 mil en vei.

Sitat fra: strayder på onsdag 08. juni 2011, klokken 13:22
-Hvor mye taper batteriet seg på 8 timer på en brukt el bil bare ved å stå der?
Minimalt på P106 og tilsvarende.

Sitat fra: strayder på onsdag 08. juni 2011, klokken 13:22
- Hvor langt går en el bil i 25 minus grader og kan den kjøres i det hele tatt uten å ha på seg en varmedress? Hadde en og en halv måned i vinter med grader under -20 og lurer på hvor gode disse bilene er i slike klimatiske forhold?
På de kaldeste dagene i vinter har min P106 en rekkevidde på 5-6 mil uten problemer. Har Webasto varmeapparat, det er behagelig varmt og stjeler ikke av rekkevidden.

Sitat fra: strayder på onsdag 08. juni 2011, klokken 13:22
-Og ikke minst, hvem bil bør jeg gå for? Jeg trenger ikke en flott og fancy bil, en firehjuls "moped type" bil holder for meg og jeg lurer på hvor gode disse Reva bilene er egentlig, de er billige og har ikke et utseende som skremmer folk... Har lest en del om alle disse el bilene og Think bilene er ikke noe alternativ, de er rett og slett for dyre... Hva disse hadde kostet hvis de ikke hadde supsidier tør jeg ikke å tenke på en gang...
Jeg er kjempefornøyd med min P106. Vær imidlertid oppmerksom på risikoen, se http://elbil.no/wiki/PSA:Hva_kan_en_sjekke_ved_kj%C3%B8p_av_PSA_elbil
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

El rayo

Sitat fra: Baltor på onsdag 08. juni 2011, klokken 13:41
Sitat fra: strayder på onsdag 08. juni 2011, klokken 13:22
Skriver her isteden for å oprette enda en ny tråd med spørsmålet...

Går i tanker på å kjøpe meg en bil "nummer to" og kunne faktisk godt tenkt meg en el bil til det.

Velger du å ha en elbil og en vanlig er det elbilen som blir nummer en.
Det kan jeg skrive under på!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA