Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norsk Pris (ca? NOK 255000) og annen info fra pressemelding

Startet av PerBear, søndag 10. juli 2011, klokken 09:46

« forrige - neste »

PerBear

Mens vi venter på en mulighet for lovlig ombygging av Think Classic til Li-ion vil jeg at originalbatteriene varer lengst mulig. Nå har vi satt inn et Robometer (takk Elektrolux) hvor vi ser strømnivået og kan lette på gasspedalen når strømmen blir for høy men det beste var en fast grense så jeg slapp å gi et "kjørekurs" når andre bruker bilen.
Har noen en enkel løsning på hvordan maksstrøm kan reduseres til f.eks 150A?
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Lunde

Med 150 blir bilen rimelig dau. Batteriene tåler mye og mer når de har høyere SOC (state of charges) enn lavere. Om temperaturen ikke er for høy og SOC så lav at noen celler reverserer skal det ikke være noe problem. Er du bevisst på utfordringene er det lite hensiktsmessig med softwaremodifikasjoner etc. Du regulerer best selv. Jeg kjørte aldri min med maks last over lengre tid om ikke hadde mer enn 50-60% SOC.

Forøvrig kan det være minst like lurt å sørge for at den aldri noensinne går med lite eller forlite vann. Det reduserer kjøleegenskapene og høyner risikoen for at de cellene som trenger mest går tørre med de følgende det kan ha for hele rekka.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

hens

Hva med å legge noe under gassen? Eventuelt justere gasspedalbevegelsen? Den sitter på riflet kon slik som enkelte vinduspussere.
BMW 700 hadde en fjærbelastet pigg under gasspedalen som var så stiv at det ble ubehagelig å holde full gass lenge. Det bør være mulig å lage en "Klesklypefjær" av 3mm pianotråd som gir et signal til foten...
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lunde

Joda mye rart man kan legge under gasspedalen. Råtne egg var en hit for mange år siden. Om den som kjører bilen ikke har full kontroll på høyrebeinet kan en trekloss fungere like bra. Ikke lukter det heller om beien kommer ut av styring  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

elektrolux

Det hjelper lite å begrense pedalvandringen på Think, da pedalen egentlig bestiller et gitt turtall, og en bakke vil øke strømforbruket uten at pedalstillingen endres.

Det er bedre å jukse med pulsbreddesignalet fra BMS'en til motorstyringen, eller rett og slett kappe ledningen mellom dem. Ulempen med det er at bilen da trekker max 100A og kun ruller 3 km mellom hver nye oppstart.

Gjorde dette da fatteren skulle låne Thinken vår. Dermed fikk vi den tilbake med alle cellene intakte.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA