Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av edan, torsdag 08. august 2013, klokken 15:39

« forrige - neste »

edan

Har brukt Leafen som feriebil Bergen-Sogn i sommer, og da vi skulle hurtiglade på Oppedal i går kom den første nedturen vi har opplevd med elbil: Hurtigladeren var defekt, trolig etter tordenvær.

Det kanskje mest urovekkende var at hurtigladerstatusen på elbil.no viste (og fortsatt viser i skrivende stund) at laderen er operativ og ledig. Oppdatering: sist 28. juli. Dette blir ganske meningsløst...

Nissans veihjelp fraktet oss etterhvert gratis til neste (fungerende) hurtiglader på Knarvik, men det er et tankekors at ikke sanntidsoppdateringen for ladere fungerer.

Dersom dette kan gjøres pålitelig i fremtiden ville jeg også foretrekke at defekte hurtigladere i nærheten meldes direkte til bilens navigasjon via Carwings. Først da vil systemet virkelig gi god mening i bruk...
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

Leaf_entusiast

Kjedelig.

Hvordan er deet med Nissan veihjelp. Dekker de også slike ting?

svingen

spørs vel om nissan selgeren får rett etter det her? eller blir nesten "lang tur" med elbil? ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

edan

Nissan Veihjelp dekket tauing til neste hurtiglader gratis.

Vi brukte først 2 timer på å få tak i elektriker i håp om å få fikset hurtigladeren. Til ingen nytte. Mitt råd er at man bestiller Nissan Veihjelp UMIDDELBART dersom en hurtiglader er ute av drift. Om Nissan får mange slike henvendelser regner jeg med de presser på dem som opererer laderne mht å sikre stabil drift og rask reparasjon.

Problemet her er åpenbart at verken BKK eller ABB vet hvem som egentlig har ansvaret for at ladestasjonen fungerer. (ABB har levert hardwaren, mens BKK leverer strøm gjennom den.)

Det er en ganske alvorlig situasjon når man kommer til en hurtiglader som ikke fungerer. Tenk om jeg hadde vært på jobb i et viktig ærend? Nå var det "bare" familien og ferieavslutningen som ble rammet...

Om Leafen blir bil nr1? Vet ikke, men så langt er det i hvert fall ikke bilen det er noe i veien med...
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

shb

Hei.
Var 16A stikken ved siden av også død?. Den er i en boks ut mot fergekaien, standard nøkkel passer. Den er til bruk når hurtigladeren er nede. Er også 16A i Matre hos BKK. Hadde jo fått en del kW på den tiden du venet, om det var strøm der.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

edan

Normalladeren funket. Men vi måtte hatt 5 timer til for å få fullt batteri - og det bør du ha på denne strekningen.
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA