Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny hurtiglader på Varhaug

Startet av Tencor, mandag 26. mars 2012, klokken 08:38

« forrige - neste »

Tencor

Hei.
Jeg trenger å bytte ytre kryss/knute på den ene drivakselen. Har fått dratt akselen ut av lageret ytterst, men selvølgelig så får jeg ikke dratt ut akselen av girkassen. Sitter dønn fast >:(. Er ikke sikker på hvor mye kirkasse huset tåler dersom jeg prøver å brekke ut akselen med brekkjern eller liknende.
Noen som har idèer eller erfaringer med å få den løs? Glidehammer el. likn.

Noen som har en drivaksel liggende som er i orden? Den jeg har må jeg sende avsted for å få fikset, blir sikkert dyrt. Kunne heller hatt en drivaksel type med drivknuter med mansjett som er lettere å bytte.
Sandnes. '97 Kewet Citi Jet 5 (Knerten), 10000km.

hens

Det sitter en rund låseringmed et spor rundt splineenden av drivakselen. Denne er meget trang å løsne,men kan overtales med lite spett, kubein eller stooor skrutrekker.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA