Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mindre elbil til 50 km pendling en vei?

Startet av TestNamePleaseIgnore, torsdag 09. november 2017, klokken 14:49

« forrige - neste »

TestNamePleaseIgnore

Kjører i dag Kia Soul med det minste batteriet. Bruker omtrent 80% av kapasitet t/r jobb som er ca. 100km, men absolutt null økokjøring. Bor på sydspissen, så vinter er ikke det største problemet...

Er veldig glad i bilen min nå, men har lyst til å bytte til både mindre og billigere bil siden jeg er alene og ikke har behov for så mye plass. Finnes det noen alternativer for meg?

F.eks. trilling - er det noe vits? Jeg kan jo lade på 10A på jobb, men det er ikke alle dager jeg er det 7-8 timer sammenhengene. Godt med hurtigladere strødd langs ruta, og jeg har 32A ladeboks i garasjen. Tips? Råd?   

Vollis47

Trilling vil jo være perfekt for ditt behov. 50 km mellom hjemme og jobb går jo bra. Og du vil ikke trenge så mange timene med lading på før du har plenty nok til hjemturen. Lader selv med 8A hjemme.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

PionerThink

Hvis du vil ha litt mer "margin" og litt mer bil ville jeg kanskje gått for en E-Up ;)
Har selv hatt i-Miev som overlevde en stund på at den hadde forvarming, og når jeg bare har snaue 2 mil til jobb så var det ikke noe problem med rekkevidden heller :D
Utfordringen er jo at varmen i disse bilene er langt dårligere enn E-Up, det er akkurat som et sort "kuldehull" nede i fotbrønnen :( Det går så himla utover rekkevidden å holde varmen at jeg ikke vil anbefale deg å kjøre så langt som du gjør på vinterstid med en Trilling ::) Selv om du har mulighet til lading på jobb, så skal man jo kanskje kjøre litt andre ærend også, og da er det ikke mye å gå på :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA