Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger batterilader til min think 2001 mod

Startet av elektrolux, mandag 03. januar 2011, klokken 21:38

« forrige - neste »

elektrolux

Hentet fra Tazzaritråden:

Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 08. desember 2010, klokken 08:16
men enda kjipere var Shell som krevde deg 40.- i timen for å lade. Det blir jo over 15 kr/kWh!  ???

Strengt tatt kan man jo nekte helt, eller som i dette tilfellet bruke pris for å "softnekte" lading.

Men, Har ikke en bensinstasjon et slags samfunnsansvar til å levere drivstoff til kjøretøyparken vår.

Ut fra dette virker det rart å forlange nesten 15 ganger kostpris for strømmen.

Hva syntes dere?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Vel, så lenge noe er villige til å betale så kan man vel ta hvor mye som helst for hva som helst, jamfør I-am-rich app'en til iPhone (http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_Rich)

Når det er sagt så er det en ublu pris, i alle fall med mindre de har lagt penger i å lage fasiliteter for det (egen P-plass med stolper, tak e.l.)  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Baltor

I og med at vi lever med en markedsøkonomi kan man forlange akkurat det en vil, etterspørselen regulerer prisen. Er du i ladenød og treffer en kjip shell vert må du kanskje punge ut, men det spørs om dette er klokt av shell på lengre sikt..
Send gjerne en mail til as Norske Shelll

Vi med ladebehov bør i dag gi positive tilbakemeldinger og skryte av de kjøpesentrene og bensinstasjonene som behandler oss bra, og fortelle om et stort forbedringspotensiale til de som ikke har skjønt hva det dreier seg om.
Etterhvert vil vi få stadig større forbrukermakt, og i løpet av få år vil nok også shell løpe etter oss med ladekabelen for å selge energi til oss :D :D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

cra

Skulle tro det var interessant for bensinstasjoner å hanke inn flest mulig elbiler; hva annet har man å ta seg til enn å spise ei pølse eller to og lese dagens avis mens man lader bilen?  ;)

Det tar jeg meg i alle fall aldri tid til når jeg fyller diesel (betaler som regel med kort uten å sette fot inne i stasjonen). Skullejeg sitte en time eller to mens bilen ladet hadde jeg nok kostet på meg noe å bite i, samt noe lesestoff.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ElDino

Hadde ikke valg jeg  >:( Er dumt å risikere å stoppe på motorveien. Ladde appen fant heller ikke noen ladeplass i nærheten. Men kjøpte røyk og 2-3 kaffe kopper der...
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Griffel

#5
Betrakt det som en takk for hjelpen tip, og ikke som pris på strøm. :)

Men jeg har fått hjelp et par ganger, og bare betalt for Kaffi, winerbrød og VG/ViMenn.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Sitat fra: ElDino på onsdag 08. desember 2010, klokken 07:19
Halvveis til Oslo datt den til 25 % og jeg måtte stoppe på en Shell stasjon og spørre pent om jeg fikk ladet litt. 20 kr pr 30 min kostet det.
Regner med det var Shell'n på Høvik (tidl. Texaco). Der har jeg ladet ved 3 anledninger når føret eller kulda har dratt så mye mer enn normalt at jeg ikke har kommet helt til jobben på Fornebu.
Men jeg har aldri spurt eller betalt. Bare plugget inn (midt i fleisen på et kamera), kjøpt avis og kaffe og ventet en halvtimes tid.
Ofte lettere å få tilgivelse enn tillatelse 8)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ElDino

Var nok den på Høvik :)

Sitat fra: Elmo på onsdag 08. desember 2010, klokken 13:20
Ofte lettere å få tilgivelse enn tillatelse 8)

Tror jeg satser på det neste gang jeg og :
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA