Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Uoriginale vinterdekk på felg

Startet av hstad, mandag 24. april 2017, klokken 13:49

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: EV85 på onsdag 17. mai 2017, klokken 22:12
2015 mod, gått 35 kkm? 140 tusen? (Laveste utstyrsnivå)

Det er vel ikke solgt en eneste eUp ny i Norge med laveste utstyrsnivå (dvs uten Teknikkpakke) ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

EV85

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. mai 2017, klokken 15:53
Sitat fra: EV85 på onsdag 17. mai 2017, klokken 22:12
2015 mod, gått 35 kkm? 140 tusen? (Laveste utstyrsnivå)

Det er vel ikke solgt en eneste eUp ny i Norge med laveste utstyrsnivå (dvs uten Teknikkpakke) ??

Ok. Ser noen er uten parksensor f.eks.


ReneM

Sitat fra: EV85 på søndag 21. mai 2017, klokken 10:11
Sitat fra: Elmo på torsdag 18. mai 2017, klokken 15:53
Sitat fra: EV85 på onsdag 17. mai 2017, klokken 22:12
2015 mod, gått 35 kkm? 140 tusen? (Laveste utstyrsnivå)

Det er vel ikke solgt en eneste eUp ny i Norge med laveste utstyrsnivå (dvs uten Teknikkpakke) ??

Ok. Ser noen er uten parksensor f.eks.

Nå er parksensor ikke så viktig på en e-up, men dersom de mangler parksensor mangler den som oftest også cruise control. Det er en grei funksjon som jeg ikke vil være foruten. Men de allerfleste norske biler har parksensor og cruise control.

Så har importerte ikke alltid dobbel gulv i bagasjerom.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Elmo

Sitat fra: EV85 på søndag 21. mai 2017, klokken 10:11
Sitat fra: Elmo på torsdag 18. mai 2017, klokken 15:53
Det er vel ikke en eneste eUp solgt ny i Norge med laveste utstyrsnivå (dvs uten Teknikkpakke) ??

Ok. Ser noen er uten parksensor f.eks.

Teknikkpakken kostet i 2014/2015 i Norge bare 2700,- kr, altså 1,5% tillegg i prisen, så ingen droppet vel cruise control og ryggesensor for den prisen ???

Så de som ikke har er nok garantert importbiler.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

EV85

Prisantydning på en E-up?

Ny 12/2014, teknikkpakke, 24 000 km, fin stand, riper/liten lakkskade på bakfanger, noe riper på 2 sommerfelger, noen småmerker. Ellers pen. Norsk bil.

ReneM

110-125".

I utgangspunkt kanskje 130-135", men en del lakkskade trekker ned for min del (jeg hadde fikset det). Og for en enkel omlakkering pluss diverse spotrepair er man fort 10.000 lettere.

Har den nylig vært på service og hvordan er dekkene? Trekk fra ytterlige 5000 for dekkene dersom de er slitt og 2500 for service dersom den er nødvendig. Følger begge ladekabler med?

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

EV85

Sitat fra: ReneM på mandag 22. mai 2017, klokken 12:50
110-125".

I utgangspunkt kanskje 130-135", men en del lakkskade trekker ned for min del (jeg hadde fikset det). Og for en enkel omlakkering pluss diverse spotrepair er man fort 10.000 lettere.

Har den nylig vært på service og hvordan er dekkene? Trekk fra ytterlige 5000 for dekkene dersom de er slitt og 2500 for service dersom den er nødvendig. Følger begge ladekabler med?

Eier vil ha 150 og jeg så for meg 135 tusen da det er nokså ryddige forhold. (Voksen eier, godt ivaretatt, lav km.)

Dekk er ok, service tatt i 2016. Begge ladekabler.

VW-forhandleren sa de ville tatt ca 145.

EV85

Sitat fra: EV85 på mandag 22. mai 2017, klokken 13:34
Sitat fra: ReneM på mandag 22. mai 2017, klokken 12:50
110-125".

I utgangspunkt kanskje 130-135", men en del lakkskade trekker ned for min del (jeg hadde fikset det). Og for en enkel omlakkering pluss diverse spotrepair er man fort 10.000 lettere.

Har den nylig vært på service og hvordan er dekkene? Trekk fra ytterlige 5000 for dekkene dersom de er slitt og 2500 for service dersom den er nødvendig. Følger begge ladekabler med?

Eier vil ha 150 og jeg så for meg 135 tusen da det er nokså ryddige forhold. (Voksen eier, godt ivaretatt, lav km.)

Dekk er ok, service tatt i 2016. Begge ladekabler.

VW-forhandleren sa de ville tatt ca 145.

Prøvde å prute, men 148 var det laveste  han ville gå. Kunne nesten gitt 140 siden det var så lokalt og langt til neste e-up, men ikke snakk om å gå ned en krone, men ser nok at det er rundt der salgbar pris ligger.

Lakkskaden er en samling riper inn til plat på ca 7 x 10 cm. Ellers må det sies at den er ganske så pen, men litt småtteri er det. Bilen mangler 1 mnd på å være 2015 modell.

Navl1

Syns det er lite biler på markedet jeg. Sitter å venter på den rette bilen til den rette prisen.  :P
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Acustica

Lite biler og høye priser. 170 for en 2015 modell  med typisk 20 000 på teller er for høyt synes jeg. Spes. med så lav rekkevidde.

Elmo

eUp appelerer kanskjespesielt til dem som har hatt en gammel/Classic elbil i mange år.
De får sprekere bil og DOBBEL rekkevidde  :+1: ;D med omtrent samme størrelse.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jankph

Jeg kjøpte en juli-2015-modell for et par måneder siden, 35000km, ikke soltak, to sett dekk, vinterdekkene tåler neppe en sesong til, noen ørsmå riper, ellers i god stand. 142000kr. Jeg opplevde det som en grei pris sammenlignet med de andre som var på markedet da, kunne kanskje strukket meg til 150000 hvis det var med soltak.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA