Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av koel, søndag 22. oktober 2017, klokken 19:40

« forrige - neste »

koel

Den siste tiden har bilen oppført seg rart i tunneler. Navigasjonen mener, stort sett, at bilen er over tunnelen, så hvis det er veier over tunnelen så viser den meg en rute basert på disse veiene i stedet.

Jeg har forsøkt en reboot med scrollhjulene uten effekt.

Er det andre som opplever det samme, eller bør jeg få Tesla til å se på det?

Software-versjon: 2017.32.6 ca28227.

Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

havard

Jeg opplever det samme. Dette har vart en stund, men vet ikke når det startet. Det fungerte bedre før (har en 2013 Model S).

Opplever ellers at bilens navigasjon har blitt veldig upålitelig mht rutevalg. Den velger usannsynlig lange ruter på langtur, har utviklet en forkjærlighet for ferjer (Bastøferga kan være et alternativ til Oslofjord tunnelen når du kjører E6 fra Svenskegrensa og skal til Drammen, men det finnes ingen grunn til å skulle ta omveien om Svelvik ferga).

Bruker oftere og oftere navigasjon på mobilen i stede for den i Teslaen.

Christopher Neumann Ruud

Det skjedde noe med kartdata for et par måneders tid siden (det snakkes om på teslaforumet om at de har byttet mellom garmin /tomtom og det har skjedd ting) - merker ofte at fartsgrenser blir feilrapportert, eksempel er at jeg tar en tilførselsvei til jobb med 70 km/h, men AP blir ofte begrenset til 30 km/h, som er grensa på veien som ligger parallellt med denne. Opplever også ofte at maks grense settes til 70 km/h på veier med "ukjent" fartsgrense, selv om det bør vitterlig vøre 80 i Norge. Fartsgrensemerkingen sliter også på veier med forskjellige grenser i hver kjøreretning, slik som inn og ut av rundkjøringer der økningen ut tas med en gang, men trappes ned stegvis for inngående felt...

Så det er mange hinder i veien for FSD, og når de ikke engang klarer å kommunisere korrekte fartsgrenser til bilen er det et problem. Detta VAR bedre i vår.

o.b.lix

Slå av traffikkbasert ruteplanlegging i innstillinger så kommer den seg nok skal du se.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

koel

Takk for tips. Jeg har faktisk skrudd på dette nylig, og det kan samsvare med tidspunktet navigasjonen begynte å rote.
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA