Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av Simen1, lørdag 21. oktober 2017, klokken 20:45

« forrige - neste »

Cral

Er vel mer misfornøyd med kommunen enn bilen...
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

Navl1

Egentlig ett poeng her. Ladeplasser i Oslo har blitt mangelvare. Infrastruktur henger ikke på utviklingen. Politisk blir det presset på for "grønt skifte" med bomringer, og fjerning av parkeringsplasser. Parkeringsplasser har blitt mangelvare i området den bilen befinner seg, og verre skal det bli. Ladeplasser blir "okkupert" av ladehybrider som står til "lading i 8-16 timer, og elbiler som ikke står til lading.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Orbit

Fra nyttår skal det i teorien bli bedre, når §35 i den nye parkeringsforskriften trer i kraft. Da må Oslo kommune bygge ut hundrevis av nye ladestolper (i praksis 6% av alle plasser med betalt parkering/nabolagsparkering), men jeg tror ikke de kommer i mål. Jeg har selv snakket med saksbehandler i kommunen, og de hadde da (våren 2017) ikke noen plan på plass for å oppfylle lovkravet (som kom fra dagens regjering.......).

Sitat fra: Lovdata§ 35.Lademulighet

På parkeringsområdet skal det tilbys lademulighet for ladbar motorvogn på et tilstrekkelig antall parkeringsplasser, det vil si at det i alminnelighet til enhver tid er en ledig plass med lademulighet. Virksomheten har likevel ikke plikt til å tilby lademulighet på mer enn seks prosent av det totale antallet plasser.

Statens vegvesen kan gjøre unntak fra kravet i første ledd dersom investerings- eller driftskostnadene blir urimelig høye.

Trer i kraft 1 jan 2018.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PNR1A

Ofte er det ingen ledig plass grunnet hybrider. Flere steder i byen: Torshov, Hans Nilsen Hauges gate, Bryn ved Olsen pub osv. Liste er langt og antall plug-inn hybrider vokser. De har i hvertdall en annen måte (drivstoff) å komme seg videre. Det har vi ikke. Parkering for slike "elmotorvogn" bør forkortes til 3 timer. De fleste (kanskje alle) er fulladet inne 3 timer. Slik det er nå, plug-inn hybrider fikk seg gratis parkering.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

sylwester

Sitat fra: Orbit på mandag 28. august 2017, klokken 15:54
Fra nyttår skal det i teorien bli bedre, når §35 i den nye parkeringsforskriften trer i kraft. Da må Oslo kommune bygge ut hundrevis av nye ladestolper (i praksis 6% av alle plasser med betalt parkering/nabolagsparkering), men jeg tror ikke de kommer i mål. Jeg har selv snakket med saksbehandler i kommunen, og de hadde da (våren 2017) ikke noen plan på plass for å oppfylle lovkravet (som kom fra dagens regjering.......).

Oslo kan finne på å løse dette ved å fjerne parkeringsplasser og heller ha blomsterbed ol.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Gordon Retriever

SitatDen er nylakkert på venstre side

Au. Fargeforskjell.  :(

geear

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 28. august 2017, klokken 18:45
SitatDen er nylakkert på venstre side

Au. Fargeforskjell.  :(
Forferdelig! Trist at en lakkerer leverer fra seg noe slikt.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Gordon Retriever

Enig.  Men trolig den typen arbeid bedriften har bestemt man må levere for å sikre kontrakten på framtidige forsikringsskader.
Givende for en dyktig lakkerer? Neppe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA