Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstralys på PHEV

Startet av Taffelman, onsdag 18. oktober 2017, klokken 09:48

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: gr på torsdag 24. august 2017, klokken 11:52Model X som blir produsert (eller bestilt) nå har fått ny kode på AP-hardware (APH3), i stedet for APH2 som det har vært frem til for noen dager siden. Det er mest sannsynlig den som har blitt kalt AP2.5 i media. Inventory-bilene har ikke den. Min bestilt 9. aug. har fortsatt APH2, men det ser ut for at biler bestilt før får endret kode til APH3 når de går til produksjon.
Jeg kjenner til dette, men Tesla sier at AP2 og "AP2,5" har tilnærmet lik funksjonalitet. Og om det skulle være en ikke ubetydelig forskjell, så vil alle AP2 bilene bli oppdatert gratis. Tenkte det dermed var liten vits i å nevne dette.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ludwig_holberg

Tesla har lovet å oppgradere HW til AP2.0 kun dersom de ikke oppnår dobbelt så høy sikkerhet som en normal sjåfør. Men det er fullt tenkelig at de regulatoriske krav til selvkjøring settes høyere enn dette - eller noe annerledes. Mao kan det tenkes at HW 2.5 passerer "terskelen" for de regulatoriske kravene, mens HW 2.0 ikke gjør det, og dermed aldri blir godkjent for selvkjøring. Men så lenge HW 2.0 er dobbelt så bra som en normal sjåfør, så er man altså ikke lovet noen oppgradering i et slikt tilfelle.

geear

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 24. august 2017, klokken 12:18
Sitat fra: gr på torsdag 24. august 2017, klokken 11:52Model X som blir produsert (eller bestilt) nå har fått ny kode på AP-hardware (APH3), i stedet for APH2 som det har vært frem til for noen dager siden. Det er mest sannsynlig den som har blitt kalt AP2.5 i media. Inventory-bilene har ikke den. Min bestilt 9. aug. har fortsatt APH2, men det ser ut for at biler bestilt før får endret kode til APH3 når de går til produksjon.
Jeg kjenner til dette, men Tesla sier at AP2 og "AP2,5" har tilnærmet lik funksjonalitet. Og om det skulle være en ikke ubetydelig forskjell, så vil alle AP2 bilene bli oppdatert gratis. Tenkte det dermed var liten vits i å nevne dette.
Dette er ikke samme ordlyden jeg har lest. Det er ingen lovnader om at 2.0 blir oppgradert til 2.5 selv om det ikke blir like bra som 2.5, kun dersom det ikke klarer å oppfylle det de lovet når de solgte 2.0. Det betyr altså at 2.5 fort kan bli bedre enn 2.0-bilene uten at Tesla vil oppgradere sistnevnte.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Espen Hugaas Andersen

Jeg må innrømme jeg ikke har satt meg inn i akkurat hva som har blitt sagt, da det interesserer meg ikke spesielt mye, da jeg ikke har aktivert autopilot. Men det er ikke mye som tyder på at AP2,5 vil kunne gjøre spesielt mye mer enn AP2. Den øker ikke prosesseringskraften nevneverdig, og det eneste Tesla har sagt at den gjør er at den øker påliteligheten litt. https://electrek.co/2017/08/09/tesla-autopilot-2-5-hardware-computer-autonomous-driving/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

moby666

I forhold til Outlander Phev (2016->) mangler "skrapet X" følgende ( i min prioriterte rekkefølge):

ACC
Anlegg med sub
Varme i ratt
Varme i frontrute
360 Kamera
Regnsensor
Midtarmlene bak

X har selvfølgelig MANGE ting som Outlander ikke har, men det antar jeg du vet :)


2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Espen Hugaas Andersen

#20
Anlegget er fortsatt trolig bedre i Model X enn i Outlander, selv uten sub, og automatiske viskere vil bli aktivert etter hvert. Men ellers greit.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Dlikse

Litt OT men har tesla gitt noen hint om 360 grader kamera?
Med alle kameraene som er på nå ifbm AP så burde det vel være en smal sak å implementere noe slik?

moby666

Tja. Spørs nok litt det. Veldig bra trykk og punch i anlegget i phev når du har justert det riktig. Ultra hifi med 8" tømmer bass kan feks ikke måle seg med det når det gjelder dypbass. X spiller mye mer oppløst og dynamisk oppover i registerne.


Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 24. august 2017, klokken 13:50
Anlegget er fortsatt trolig bedre i Model X enn i Outlander, selv uten sub, og automatiske viskere vil bli aktivert etter hvert. Men ellers greit.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: moby666 på torsdag 24. august 2017, klokken 14:34Tja. Spørs nok litt det. Veldig bra trykk og punch i anlegget i phev når du har justert det riktig. Ultra hifi med 8" tømmer bass kan feks ikke måle seg med det når det gjelder dypbass. X spiller mye mer oppløst og dynamisk oppover i registerne.
Enig at Outlander vil være bedre på bass. Da kommer det litt an på hvordan musikk man liker å høre på. Liker man musikk med mye bass, så er nok Outlander bedre, liker man musikk uten mye bass er nok Model X bedre.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

olavxxx

Sitat fra: Dlikse på torsdag 24. august 2017, klokken 14:08
Litt OT men har tesla gitt noen hint om 360 grader kamera?
Med alle kameraene som er på nå ifbm AP så burde det vel være en smal sak å implementere noe slik?
Det vil ikke være mulig med et "Pent resultat"; ikke alle kameraene er av vanlig type.
De er designet for å gi rask prosessering av AP.

Hodetelefoner

Svart hvit er ikke stygt da. Sjekk tråden på teslamotorsclub.com . Flere som har satt sammen 360 bilder der :)

Taffelman

Sitat fra: moby666 på torsdag 24. august 2017, klokken 13:47
I forhold til Outlander Phev (2016->) mangler "skrapet X" følgende ( i min prioriterte rekkefølge):

ACC
Anlegg med sub
Varme i ratt
Varme i frontrute
360 Kamera
Regnsensor
Midtarmlene bak

X har selvfølgelig MANGE ting som Outlander ikke har, men det antar jeg du vet :)

Godt oppsummert! De 3-4 første punktene kan kjøpes, men "pakkeprisene" er så høye i forhold til behovet at jeg vurderer å droppe de. F.eks forlanger BMW 18k (før mva) for ACC på X5 mens Tesla skal ha over 40K!

360 kamera leveres på langt rimeligere biler nå, så her henger Tesla etter, men det kan forsakes. At de ikke har fått regnsensor til å fungere er merkelig, dette er standard på så og si alt av andre nye biler, og er kanskje det tillegsutstyret som brukes mest på en bil

Hvordan fraktes ski i 5-seteren! Går de inn i bilen uten å slå ned baksetet? eller er løsningen å surre fast en skibag på kule-montert sykkelstativ.
X75D
TM3 LR AWD

turfsurf

Sitat fra: Dlikse på torsdag 24. august 2017, klokken 14:08
Litt OT men har tesla gitt noen hint om 360 grader kamera?
Med alle kameraene som er på nå ifbm AP så burde det vel være en smal sak å implementere noe slik?
Elon har vel twitret at de vurderer det. Men det er vel det mest håndfaste.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA