Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbiler må få høyere engangs- og årsavgift enn bensin- og dieselbiler

Startet av N00b, onsdag 18. oktober 2017, klokken 22:23

« forrige - neste »

N00b

Jeg har en classic Tesla S med 85 batteri. CanBus lesning og BMS oppgir nominell full pakke til 75kwh.

Nå var jeg tur retur Brønnøysund denne uken med noe utstyr og kjørte over 2000km på under 2 døgn.
Lengste strekk var på 372km uten stopp, da var det godt å komme til Klett ja! 
Prøvde å lade slik at jeg ikke kom til SC med for høg SOC for å ha best mulig ladehastighet,

Start i Oslo med 197 RM, ankomst målet 870km med 112 RM, måtte gardere meg at jeg kunne komme til Grong neste morgen selv om det kun var 13A der. Nå fant jeg en 32A 400V og da kom overgangen godt med og problemet løst.

Status ble som følger: 
Kjørt ifølge bil 876km.  Ladet på SC 746km på 1.95t. Snitt på ladehastighet 382.5km/t og total gjennosnittshastighet inkludert lading 71,64km/t

På retur hadde jeg en middag å rekke på Elverum så jeg ladet fullt og kom til Elverum med kun 6km rest.  Da hadde jeg kjørt 719km og ladet 0.7t undervegs, snittfarten ble litt høgere med 73,78km/t og en ladehastighet på 410km/t

N00b

SOC ved ankomst superlader var:

Elverum: 11%
Alvdal: 23%
Klett: 11%
Grong: 4%

Retur
Klett: 4%
Alvdal: 11%
Elverum: 1%

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA