Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeløsning mens vi venter på nytt hus

Startet av bmw2002, tirsdag 19. september 2017, klokken 13:45

« forrige - neste »

Burger

Sitat fra: Elmo på fredag 28. juli 2017, klokken 14:21
Sitat fra: Agmuns på fredag 28. juli 2017, klokken 13:50
Gleder meg faktisk til å se mer offisiell info om nye Leaf, for den kan bli min inngangsportal til elbilsamfunnet.

Og så måtte vente ett år på den også ??? ;)

Dog kanskje ikke, for Nissan har vært veldig flinke til å holde kortene tett til brystet ang nye Leaf, og ikke minst - latt være å ta imot bestillinger/reservasjoner enda.

Der får vi litt ekstra info via forhandlernettverket om 2 uker og så er det launch 6 september. Levering er i følge alle kilder senest i januar 2018 på 40kwh batteri. Kanskje 60kwh i mars.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Agmuns

Sitat fra: Elmo på fredag 28. juli 2017, klokken 14:21
Sitat fra: Agmuns på fredag 28. juli 2017, klokken 13:50
Gleder meg faktisk til å se mer offisiell info om nye Leaf, for den kan bli min inngangsportal til elbilsamfunnet.

Og så måtte vente ett år på den også ??? ;)

Dog kanskje ikke, for Nissan har vært veldig flinke til å holde kortene tett til brystet ang nye Leaf, og ikke minst - latt være å ta imot bestillinger/reservasjoner enda.
Faktisk har jeg overraskende nok fått en epost fra en Nissan-forhandler hvor de lurer på om jeg vil betale 10k i depositum for nye Leaf. Tenker umiddelbart at det er uaktuelt å forhåndsbestille en asiatisk bil jeg har null kjennskap til (unntatt noen rykter og 3 bilder).

Burger

Ny leaf:

Produksjon av dagens leaf stoppet opp, wonder why :-)
Forhandlere får mer info ila 2 uker, usikkert hva.
Blir lansert 6 september.
Estimert levering av minst batteristørrelse (40kwh) januar 2018 i Norge.
Estimert levering av størst batteristørrelse (60kwh) mars 2018 i Norge.

Jeg har lyst på 60kwh leafen, men jeg dropper å forhåndsbestille av den enkle grunn at Nissan faktisk vil selge elbil og produserer så mye som markedet vil ha.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

geear

Når fossilbiler flest er lansert og solgt, så er det, som andre sier, faktisk mulig å få kjøpt de og få de innen seks måneder. At det snakkes om modeller, spekuleres i datoer og priser, presenteres konseptbiler og så videre lenge før er helt normalt, men forskjellen til elbilene er det at en faktisk ikke kan gå i butikken og kjøpe mange av bilene som ikke bare er konseptbiler, men også lagt ut for salg. Det blir for dumt, og her er det vel per dags dato Skropel og Hyundai som er verstingene. Så får vi se hvordan det blir når Model 3 lanseres i Norge...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Malawi

Foreløbig er problemet produksjonskapasitet i forhold til etterspørsel. 
Produsentene ønsker ikke å ta risikoen ved å gå "all-in" på elbil modeller, og planlegger utifra estimert salg. Da blir det fort endel ventetid - spesielt når det kommer en ny modell. 
I tillegg er det få modeller å velge mellom foreløbig, så da blir situasjonen som den er. 
 
Vil tro dette endrer seg betydelig i løpet av de neste årene, selv om det fort kan bli ventelister nå elbilmarkedet virkelig begynner å ta av også utenfor Norge. 
 
Hos Tesla som kun går for elektrisk, er det nå ganske kort leveringstid på både Model S og Model X. Vil anta situasjonen vil være ganske lik for Model 3 i 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA