Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Lenav, lørdag 07. oktober 2017, klokken 10:42

« forrige - neste »

Lenav

Heia folkens. Jeg har Mitsu i-Miev 2015 modell. Det er min aller første bil. Jeg Kjøpte den hos Motor Forum i Stavanger. Bilen har nybilgaranti og full Kasko. Jeg har dessverre opplevd masse problemer med service avdelingen. Bremsene på bilen begynte å hyle etter 6 mnd bruk. Jeg var flere ganger til Motor Forum og ba dem å fikse det, men de bare nektet, sa at jeg innbilte meg den lyden og ville ikke gjøre noe med bremsene. Nå er det slikt at dattera mi hører når jeg kommer hjem pga lyd fra bremsene.

Idag skjedde det noe flaut og stressende for min del. Min bil er tatt i bruk ifjør i juni. Nylig begynte den å vise på display at den må snart til service. Jeg ringte til Motor Forum og spurte hva det skal koste. Da sa en ansatt der som jeg snakket i tlf med at service avtalen er inkludert hos meg så det blir gratis. Jeg ble jo selff glad og plasserte bilen hos dem straks de hadde ledig time. Idag møtte jeg med bil ( det var første service i mitt liv) og leverte den i god tro fra meg. Idet jeg var på vei tilbake fikk eg telefon om at jeg må kjappe meg for de stenger snart også må jeg betale først. Jeg spurte hva jeg må betale for. Jo, for service 3600 NOK. Etter det nektet de meg nøkkel fra bil før jeg har betalt, og nektet å bekrefte at det var en ansatt som sa at service blir gratis. Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen?

pwb

Hvis du har kjøpt den med inlkludert service så er det jo bare å be dem sjekke salgskontrakten. Hvis du ikke har kjøpt med servive så må du betale. Når det gjelder bremsene så må du bruke de litt, jeg bremser kraftig 4-5 ganger hver uke, setter den i fri og bremser kraftig (uten biler bak), siden bremsene blir lite brukt/dårlig brukt på en elbil så bør man bruke de skikkelig av og til.

elektrolux

#2
Er du lovet gratis service ville jeg ikke betalt.

Er du feilaktig lovet gratis service er det merkeverkstedet sitt problem, ikke ditt.

Bilen er forresten så godt som vedlikeholdsfri, så lurt å stelle bremser og dørhengsler selv, og heller sette pengene inn på sparekonto for neste bil.

Her er forresten en video som tar for seg service på en I-miev:

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TB

Sitat fra: Lenav på fredag 11. august 2017, klokken 22:41
Jeg har dessverre opplevd masse problemer med service avdelingen. Bremsene på bilen begynte å hyle etter 6 mnd bruk. Jeg var flere ganger til Motor Forum og ba dem å fikse det, men de bare nektet, sa at jeg innbilte meg den lyden og ville ikke gjøre noe med bremsene. Nå er det slikt at dattera mi hører når jeg kommer hjem pga lyd fra bremsene.

Idag skjedde det noe flaut og stressende for min del. Min bil er tatt i bruk ifjør i juni. Nylig begynte den å vise på display at den må snart til service. Jeg ringte til Motor Forum og spurte hva det skal koste. Da sa en ansatt der som jeg snakket i tlf med at service avtalen er inkludert hos meg så det blir gratis. Jeg ble jo selff glad og plasserte bilen hos dem straks de hadde ledig time. Idag møtte jeg med bil ( det var første service i mitt liv) og leverte den i god tro fra meg. Idet jeg var på vei tilbake fikk eg telefon om at jeg må kjappe meg for de stenger snart også må jeg betale først. Jeg spurte hva jeg må betale for. Jo, for service 3600 NOK. Etter det nektet de meg nøkkel fra bil før jeg har betalt, og nektet å bekrefte at det var en ansatt som sa at service blir gratis. Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen?

På min C-Zero var det med 3 år serviceavtale. Informasjon om dette stod i kontrakt og det var med ekstra informasjon om denne avtalen. Sjekka web sidene til Mitsubishi, ser ikkje ein slik serviceavtale omtalt der. Men, det er mulig Motor Forum i Stavanger har laga sin eigen lokale avtale, der første service er inkludert.

Det som er det uheldige her er at du har fått to ulike svar: P.r telefon at service er inkludert, og når du skal hente bilen at service kostar 3600 kr. (Som er ein normal pris.)

For å klare opp dette bør du forsøke å finne ut kven du snakka med for å oppklare missforståelsen rundt serviceavtalen og om den gir deg fri service. Når du har blitt lova inkludert service bør denne avtalen bli fult. Utfordringa er om den som lova dette faktisk vil stå for det.

Du kan og undersøke kjøpekontakta, om det står noko om service der.

Når det gjeld lyd i bremser er det som "pwb" skriv ein fordel å få brukt desse godt, slik at dei ikkje set seg fast. Lyd kan og være stein som har satt seg fast. Det er mulig lyden er vekk etter service..
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA