Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny støtfanger

Startet av sylwester, fredag 02. september 2016, klokken 21:26

« forrige - neste »

sylwester

#15
Vel hjemme fra ferie i 4 uker. Bilen har vært parkert uten tilkobling i garasje på jobben.

Hovedbatteriet gikk fra 68,4% til 61,7% i følge LeafSpyLight, dvs. 1,7% i uka. Siden tapet kun er egen motstand og vedlikeholdslading av 12V-batteri i noen sekunder hver 5. dag er det ikke oppsiktsvekkende.

Nissan Connect EV brukte jeg nesten hver dag, men det sluttet å virke etter 3 uker. Som jeg skrev i første post visste jeg at bilen ville gjøre dette, men jeg trodde den gjorde det etter 2 og ikke 3 så i ei uke lurte jeg på om den slo av etter 2 uker idle og at bruk av NCEV gjorde at den ikke slo seg av, men nei da... Dette burde ha vært konfigurerbart.

Batterispenningen på 12V-batteriet var 12,3V før jeg dro og det er nå 11,8V. Dvs. flatt?, men bilen starta med en gang da jeg prøvde så nå lader hovedbatteriet jeg før jeg reiser hjem.

Får å bruke vindusviskerne litt for å lade 12V. Holder det å bare ha den på intervall eller må jeg starte+stoppe den hvert minutt?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nr1rayner

Ikke flatt, men lav ladeprosent.
Viskerne må gå ja, ett sveip er nok til å trigge 14,4v lading i ca 1 min.

Etter at jeg stod med tomt 12v her om dagen holdt ladespenningen seg selv på rundt 14v, så bilen har noe slags sensor som gjør at den kjører mer lading selv, uten "viskertrikset".
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

En ny sommer er over og bilen har vært parkert i 4 uker og 4 dager i garasje uten tilkobling.
Denne gangen tok jeg ut ODBII-dongelen.

Da jeg parkerte 29.06 viste LeafSpy:
SOC 71,6%
GIDS 188
Remaining 15kWh

Da jeg kom tilbake 31.07 viste LeafSpy:
SOC 64,5%
GIDS 166
Remaining 13,3kWh

Igjen er det snakk om 1,7% i uka. Jeg målte ikke 12V-batteriet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

1700Wh på 32 dager (768 timer), er en powerdrain på 2,2W. Ikke mye det.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA