Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mercedes EQ teaser

Startet av Rasmus77, lørdag 09. september 2017, klokken 14:40

« forrige - neste »

Rasmus77

Hei,

Fikk ny e-Golf i mars (190 km) og da var regenereringen i B veldig kraftig. Etter hvert har denne blitt noe slappere, er det vanlig? I D1 og for så vidt D2 er det så vidt jeg merker regenereringen i det hele tatt.

Dags for en tur til Møller?

SteinarSun

Regenerering avhenger av hvor mye strøm det er på batteriet.
Hvis du føler at bilen "bremser" mindre ved feks halvt batteri enn før, og forbruksinstrumentet viser liten effekt ved regenerering, må du nok en tur til Møller.
Jeg kjører vanligvis i B , og har ikke opplevd at noen av mine 2 e-golfer har tapt regenereringseffekt
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Kris10an

Hei. Mulig dumt spørsmål, men hvorfor regenererer bilen av seg selv i svake nedoverbakker, selvom jeg har innstilling på "rekuperasjon av"?

zbk

Skjer dette alltid eller bare når du har cruise control på?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

egolfetp

Har også sett at den regenererer av "seg selv". Jeg har bilen utstyrt med active info display, og når den regenererer så kommer det også opp et fotsymbol med pil i høyre instrument ved siden av fartsindikatoren. Manualen har jo selvfølgelig ingen beskrivelse av dette, og jeg lurer også på hvorfor det er slik (mistenker at det er det samme som skjer med kris10an)? Dette symbolet blir forøvrig stående en god stund og ingen føtter var på noen pedaler da dette bildet ble tatt.

Mobileum

#5
Det er koblet sammen med navsystemet. Pedalen med fot kommer opp når du nærmer deg kryss eller rundkjøring, Også når du nærmer deg, kjører for fort inn i, en fartsredusert sone. Du kan også få dette frem i midtdisplayet "Eco-kjøretips", og viser deg krysset/rundkjøingen med nedtelling hvor langt det er igjen til kysset, rundkjøringen eller fartsgrense. Den vil da starte regenerering hvis du kjører for fort. Virker ikke når du bruker ACC.

j-Golf

#6
Kan denne funktion slås fra uden at aktivere ACC? Må da føles lidt mærkeligt, at bilen på den måde overtager kontrollen.

Mobileum

Det kan den:

Bil/Førerassistanse/Ecotips


Kris10an

Takk for veldig bra info.
Ja, jeg har også aktiv infodisplay.
Ja, det rimer med at dette er inn mot kryss, rundkj osv. Men jeg synes dette er irriterende, da bilen noen ganger regenererer for mye, slik at jeg må gi litt gass før rundkjøringen.
Flott at dette kan skrus av, fordi jeg ønsker at bilen kun skal trille.

dabis

Sitat fra: Rasmus77 på tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:19
Hei,

Fikk ny e-Golf i mars (190 km) og da var regenereringen i B veldig kraftig. Etter hvert har denne blitt noe slappere, er det vanlig? I D1 og for så vidt D2 er det så vidt jeg merker regenereringen i det hele tatt.

Dags for en tur til Møller?
Har den siste tiden lurt på det samme. Min bil er fra sommeren 2015 (2016mod) og gått 55000km Jeg opplever at både B og bremsegir 1,2,3 har betydelig mindre generering en tidligere. eks ligger i 120km/t inn mot avkjøring fra e18 og tidligere genererte bilen maks i følge forbrukometeret i displayet på bilen. Men nå går den bare til maks 80% men går videre nedover til maks om jeg trykker på bremsen i tillegg til at den står i B.
Har en stygg mistanke om at dette kan ha noe med slitasjen på batteriet og gjøre. slitte batterier klarer ikke å ta i mot kraftige ladinger slik som oppstår når bilen regenererer kraftig. Min teori er da at lading på hurtiglader også burde ta mer tid en tidligere så skal sjekke det i løpet av helgen. inputen av ladestyrke i batteriet styres ganske avansert i elektronikken i bilen for å minske skade/overoppheting eller kollapser av celler.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA