Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Navl1, mandag 11. september 2017, klokken 18:01

« forrige - neste »

Navl1

Jeg har fått tilbud på en 90D inventory til det jeg selv mener er en svært god pris, men så har jeg noen spørsmål

1. Det har vært flere saker om at 90D batteriet supercharger veldig sakte, har det skjedd noen endringer her?
2. Har også lest om at degraderingen på batteriet er større enn på 75 og 85, slik at det nesten kan lønne seg å gå for 75?
3. Noen med 90D som kan fortelle meg realistisk rekkevidde på sommer/vinter på 100%? Skal kjøre mye over fjellene på vestlandet, så må være trygg på rekkevidden.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Nasatech

Sitat fra: Navl1 på torsdag 20. juli 2017, klokken 13:41
Jeg har fått tilbud på en 90D inventory til det jeg selv mener er en svært god pris, men så har jeg noen spørsmål

1. Det har vært flere saker om at 90D batteriet supercharger veldig sakte, har det skjedd noen endringer her?
2. Har også lest om at degraderingen på batteriet er større enn på 75 og 85, slik at det nesten kan lønne seg å gå for 75?
3. Noen med 90D som kan fortelle meg realistisk rekkevidde på sommer/vinter på 100%? Skal kjøre mye over fjellene på vestlandet, så må være trygg på rekkevidden.

1. Min Model X med 90 batteri lader på 118kW uten problem.

2. Dette vet jeg ikke noe om.

3. Har Model X med P90D, så bruker nok litt mer men har ca. 30 på vinter med henger og rundt 40 på sommeren.

spirrevipp

Jeg har S90D i dag, og hadde ikke vært bekymret for å kjøpe ny med 90 batteri. Det er noen som har fått redusert ladehastighet på superladere etter å ha hurtigladet veldig mye, og det er sannsynligvis for å beskytte batteriet mot unormal degradering.

Rekkevidde blir jo litt individuelt, jeg har hatt 404 tkm på 90% de siste ladingene mine, og 450 på 100% (kmstand 13000). Om sommeren så er nok det omtrent reell rekkevidde hvis det ikke er for mye motorveiskjøring i 100+ og for mye fjell, om vinteren så går det mer strøm naturlig nok (har ikke hatt min en hel "skikkelig" vinter enda så klarer ikke helt å tallfeste). Tur/retur jobb så brukte jeg vår/sommer rundt 170-180, mens i vinter lå det mer rundt 200-220 med formvarming.

Har du fått noe du vurderer som svært god pris så ville jeg gått for 90 fremfor 75 på et blunk, spesielt mtp at det blir endel kjøring over fjell.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Kim Kim

#3
Sitat fra: Navl1 på torsdag 20. juli 2017, klokken 13:41
Jeg har fått tilbud på en 90D inventory til det jeg selv mener er en svært god pris, men så har jeg noen spørsmål

1. Det har vært flere saker om at 90D batteriet supercharger veldig sakte, har det skjedd noen endringer her?
2. Har også lest om at degraderingen på batteriet er større enn på 75 og 85, slik at det nesten kan lønne seg å gå for 75?
3. Noen med 90D som kan fortelle meg realistisk rekkevidde på sommer/vinter på 100%? Skal kjøre mye over fjellene på vestlandet, så må være trygg på rekkevidden.

Har 90D og vært kjempefornøyd. Rekkevidde er aldri noe problem, og jeg kjører lange strekk.

1. Min lader på full kapasitet og har alltid gjort det
2. opplever nesten ingen degradering etter 20 000 km (2 km ned på rated ved 100%)
3. Ved 100 %
- Sommer 40 mil blandet med motorvei. Kun norsk landevei sikkert 50 mil ved normal kjøring på østlandet.
- Vinter 36-39 mil. Kommer mye an på om du forvarmer, grader ute og varme i bilen . Men minst 35 mil vil jeg si på normal blandet kjøring.
-Kjørte Oslo Gøteborg uten problemer uten ladestopp. Lå i fartsgrensa og det var 20 grader ute. Kom frem med  8 mil på tanken.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

snd

Hva er grunnen til at bilene med 90 kWh batteripakke går på billigsalg eller har showroom discount (Selv om de aldri har vært i et showroom  :P)? Har inntrykket over at 90-pakken er den dårligste av alle pakkene...
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

dissern

Dere som har fått tilbud på inventory biler, er dette tilbud med andre priser enn de prisene som er oppgitt på Teslas hjemmesider? Er det også andre biler? Hvis jeg ønsker et godt tilbud på en X90D, bør jeg ta kontakt med mitt nærmeste SC fremfor å følge med på utvalget på Teslas nettsider?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

spirrevipp

Jeg ville pratet med en selger for å høre. Når jeg kjøpte min S90D med showroom discount lå den ikke ute på hverken Tesla sin side eller teslainventory.

Når jeg bestilte X for noen uker siden så var det ikke noen X90D som passet som var å få med noe rabatt av betydning så jeg bestilte ny X75D. Om det var pga ingen inventory med rabatt, dårlig timing, mitt ønske om 5 seter eller "kjip" selger vet jeg ikke. Koster uansett ingenting å spørre, men det kan være litt å spare.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Navl1

Jeg har fått svært godt tilbud på både s90d og x90d. Disse ligger ikke ute på noen sider, du må snakke med selger.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

daktari

Min S90D sier 445 km typical på 100%. Har lest av batteriet til 83,7 kWh + beskyttelse.  Dro nettopp fra Oslo med 400 km range og ville lommetyver til Göteborg med 10% uten lading.
Husk referral-kode!

Spinner

Min 90D viser nøyaktig samme rekkevidde nå på nærmere 60k km som den gjorde ved 10k km for over 1,5 år siden, så degradering er ingenting å bekymre seg for :+1:

tallyho

90D funker som fjell. Kjørte Trondheim Førde for 6 dager siden. 550 km med forbruk 157 Wh/km. Deretter en del på motorvei i Vestfold de siste dagene, ca 175 Wh/ km. Sparer ikke på strømmen men holder fartsgrensa +10 km/t. Praktisk rekkevidde vil jeg si er 400 km+++ om sommeren. Lader stort sett på ca 100 kW+ når batteriet er ca halvfullt.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Navl1

Fiffig, jwg kommer til å kjøre mye Oslo - Vassenden utenfor Førde fremover, rekkevidde helt frem uten lading på Gol mulig?
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

tallyho

#12
Lad i vei på Gol uansett vil jeg si:-). Brukte 250 Wh/km Førde-Fjærland sist mandag i syndefloden som var da.Men Gol var litt kaos med en stall ute av drift og 1A virket bare av og til.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Nasatech

Enig med tallyho. Bedre å lade 10 min når man kjører forbi [emoji106]

daktari

Kjørte fra Aalborg til Legoland i dag fra 100%. Mye 130-150km/t på motorveiene. Ca. 225 i forbruk. Lite vind. Kom frem med 40% rest. 20 mil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA