Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på hytta; 230V 3-fase IT nett

Startet av RJ, søndag 05. mars 2017, klokken 21:23

« forrige - neste »

RJ

Hi,

Anyone have any experience of the following adapter for LeafSpy/iPhone connectivity ?

https://center.no/produkt/bil/verktoy-og-utstyr/diagnoseverktoy/icarsoft-i610-wifi-obdii

Is this price overkill at 649kr?

The next step is a dashboard mounted iPad mini running LeafSpy/Sygic GPs Navigation with all Hurtilader POI's!

(Skriv tilbake på Norsk)



leafnor

Har ikke erfaring med denne, men bruker Bluetooth versjonen av en Vgate adapter.
Vgate har en Wifi variant:
http://www.ebay.com/itm/Vgate-iCar2-Mini-ELM327-OBD2-II-WiFi-Car-Diagnostic-Scan-Tool-for-Android-/231779395731?hash=item35f720e893:g:ocUAAOSw3ydV5sJf&item=231779395731&vxp=mtr

som påstås virke mot Iphone.

Syns prisen er unødvendig høy for det finnes mange billigere versjoner, dog garanterer jeg ingen.
Men Vgate Bluetooth virker i alle fall.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Trekkoppbil

Vgate WiFi koster ca 16 usd på Aliexpress.

Jeg har ikke så mye erfaring med den. Det kan virke som det er tidkrevende å kople opp wifi, og litt ustabilitet med av og på i perioder.

Her er det visse tips om enheter:
http://www.electricvehiclewiki.com/Leaf_Spy_Pro#Clone_ELM327_Bluetooth_Scanner

Det er for det meste blåtannplugger jeg har erfaring med, og jeg veit ikke om en eneste type som virker stabilt.
Noen mener problemet med ELM327, er at den ikke er skikkelig patentbeskytta, og det lages mange dårlige billigkloner.  Det er mulig at problemet er at ELM327 ikke er rask nok til Can-bus.

Det finnes alternativ til ELM327, men det kan bli dyrt, og jeg kjenner ikke til om Leaf Spy støtter noe annet enn elm327.

RJ

OK takk for det.
I was just wondering is it possible to get a dongle which is always on?
If so, and I installed a wifi range extender in the garage (joined to the house) I would be able to view leafSpy info even when the car is being charged.


Richard -

2014 Nissan Leaf

leafnor

Erfart at dongle er på så lenge som bilen og Leafspy snakker sammen under lading. Etter fullading går bil i dvale, og da er det stopp.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

elekTrond

Sitat fra: Trekkoppbil på søndag 01. januar 2017, klokken 10:26
Vgate WiFi koster ca 16 usd på Aliexpress.

Jeg har ikke så mye erfaring med den. Det kan virke som det er tidkrevende å kople opp wifi, og litt ustabilitet med av og på i perioder.

Her er det visse tips om enheter:
http://www.electricvehiclewiki.com/Leaf_Spy_Pro#Clone_ELM327_Bluetooth_Scanner

Det er for det meste blåtannplugger jeg har erfaring med, og jeg veit ikke om en eneste type som virker stabilt.
Noen mener problemet med ELM327, er at den ikke er skikkelig patentbeskytta, og det lages mange dårlige billigkloner.  Det er mulig at problemet er at ELM327 ikke er rask nok til Can-bus.

Det finnes alternativ til ELM327, men det kan bli dyrt, og jeg kjenner ikke til om Leaf Spy støtter noe annet enn elm327.
*bumpety-bump*  :police:
Det lages og selges så mange $10 ELM327 kloner i Kina at det er umulig å beskytte seg som innehaver av opphavsretten. Ellers finnes det en svarte- og hviteliste av ELM327 kloner som virker og ikke virker med og hos http://evpositive.com/evbatmon-for-i-miev.html

Hvis LeafSpy er kresen på ELM327 og hastighet, kan dere sjekke ut STN1110/1170/2110, som f.eks. caniOn appen til trilling krever. Men, selv med STN chip må ~75% av canbus trafikken i en trilliing filtreres bort for å bli håndtérbar. http://www.obdsol.com/ som lager innmaten, selger fire OBDII dongler via:
MX er sånn "hvis du ikke vet hva det er (godt for), har du ikke bruk for det. (Les: amcar med innsprut.) Men MX WiFi utgaven er til for dere med iPhone 'n shit.

Det var mine femti øre.
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA