Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestilling/produksjon

Startet av Evelen, fredag 22. september 2017, klokken 12:44

« forrige - neste »

Evelen

Skjønner det slik at man man 3,6kW kan lade med opp til 16A, men med 6,6kW kan lade opp til 32A på vanlig ladeplugg.
Stemmer dette? og hvordan sjekker jeg hva som er gjeldende på min leaf, som forøvrig er en 2014 mod (US modell S tror jeg)
Leaf 2014

bob-bob

Det vises på displayet ditt i bilen om du har 6,6 kW lader , for da står det "tid til ferdig ladet" alternativer både 3,6 og 6,6 på linjer under hverandre. Har du bare 3,6 ladetid på displayet så har du ikke ekstralader i bilen.... :)

Evelen

Leaf 2014

Myrvang

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Evelen

supert ;)
To oppfølgingsspørsmål:
Finnes det hjemme-ladere som støtter 32A forutsatt at jeg setter opp en 32A kurs?
Spm2: For å lade med 6,6kW på ladestasjoner rundt om trenger jeg vel en spesiell kabel eller noe? I dag har jeg bare med ECC og "vanlig" i "strømkildesiden".
Leaf 2014

Lars C. Krogenæs

Alle ladestasjon-merker kommer med 32A mulighet. Noen bruker samme boks på alt, mens andre har forskjellige bokser avhengig av hvor mye strøm du skal ha.

Ratio og EVLite er de billigste. Merk at noen e-verk ikke godtar lading høyere enn 20A fra en fase (Leaf kan kun lade fra 1 fase).

Du trenger en mode3 kabel med type2 til type1 plugg for 32A, for å lade fra ladestasjoner uten fastmontert ledning. Disse koster fra 1500 og oppover.

Du kan også kjøpe en ledning med ladekladd for 32A lading. Da trenger du en med riktig CEE stikk.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 31. juli 2017, klokken 15:54
Ratio og EVLite er de billigste. Merk at noen e-verk ikke godtar lading høyere enn 20A fra en fase (Leaf kan kun lade fra 1 fase).

Mente du EcoLite eller har det kommet ennå et rimelig merke på markedet? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trekkoppbil

Hvis du bruker den originale EVSE fra USA, og det er lagt inn firmware for Europa, så kan den programmeres opp til 25A. I så fall kan du sette på ett industristøpsel, og deretter bruke binderstrikset for å programmere den: http://evseupgrade.com/evse-programming-g2.pdf

Evelen

ahh, har nok ikke det dessverre, betalte ekstra for å få en "vistnok bedre" fra simens
noe sånn bare med ECC: https://www.torshovbil.no/bildeler/ladekabel-til-elbil/siemens-ladekabel-mode-2-type-1
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA