Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lyse sine tre hurtigladestasjoner

Startet av Griffel, onsdag 30. mars 2011, klokken 23:12

« forrige - neste »

Griffel

De første elektriske Renault Fluence ZE og infrastrukturen til Better Place skal være på plass i oktober.

Men Better Place offentliggjorde torsdag prisene og åpnet for forhåndsbestillinger. Det skjedde da selskapet åpnet et såkalt opplevelsessenter for elbiler i Hellerup, nord i København.

Better Place hevder at kostnaden ved å eie og bruke en Fluence ZE typisk ligge 10–20 prosent under en tilsvarende dieselbil

detaljer i denne artikklen:
http://www.tu.no/motor/article282183.ece



Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Selskapet presenterer en sammenligning over totalomkostningene over et fire års bilhold med 20 000 kjørte kilometer i året med utgangspunkt i en dieselpris på 9,70 kroner per liter.

Der vil dieselbilen, med innkjøpspris på 370 000 kroner, etter avskrivninger, vedlikehold og finansieringsomkostninger koste 4,88 danske kroner per kjørte kilometer, mens elbilen ender på 4,10 kroner kilometeren.


Her går alle alarmene mine.

Oversatt til Norske forhold kan vel dette sammenlignes med NAF sin kostnadsoversikt på en Golf som koster eieren 60000 NOk i året. Skal en ut med 80-90% av denne kostnaden på en Elbil blir det lett over 50KNOK / år / bil.

Sikkert bra for noen, men hva i alle dager er det som koster så mye?

Think var forrut sin tid med å slutte med batterileasing, ikke å begynne med den. >:(

Hadde jeg kjøpte en Fluence ZE, ville jeg nok montert min egen batteripakke, og dermed sluppet hele ekstrakostnaden. Kanskje det er framtiden. Alle mann sin egen batteripakke. Spesielt på en slik bil som er forberedt på hurtigbytte av pakken ville dette vært et godt salgsargument også. Elbil i topp stand selges.  Kun kjørt 15000 km. Batteripakke brukt 3 år / 30000 km i 2 forskjellige biler kan medfølge for en ekstrakostnad.  ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA