Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stylingsett til Think

Startet av Griffel, fredag 11. februar 2011, klokken 06:06

« forrige - neste »

Griffel

Artikkel i TU:

http://www.tu.no/energi/article274496.ece

Kina ønsker å bli mindre avhengige av import av fossil energi og har planer om å produsere en million elbiler årlig fra 2020.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Og kull har de nok av? ::)

Uansett, nettoresultatet blir langt bedre enn fossildrift, spillvarme vil bli benyttet til oppvarming, og 40 % av energien blir strøm. Det vil redusere lokal forurensing i byene, som er et stort problem i Kina
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lunde

Millioner av elbiler med toveis ladere online med et smartnett vil også effektivisere kraftproduksjon og distribusjon. Meg bekjent har de en svært stor andel uregulert kraftproduksjon. Dvs at de har begrenset mulighet for å dekke faktisk energi/effektbehov over døgnet. Siden kravet om leveranser på peakpower (spisslast) har 1.prioritet vil det oppstå en overproduksjon i deler av døgnet med lav last Såkalt offpeakpower er overskuddskraft eller spillkraft fra kraftstasjoner som leverer mer enn merkedet etterspørr.
Om titalls millioner elbiler kan lades i offpeaksituasjoner og stiller noen kilowattimer til rådighet i spisslastfasen dagen derpå kan tapene i beredskapsproduksjon reduseres betydelig.

Elbilene vil derfor bidra til å stabilisere nettet og begrense utslippene betydelig. I Europa i dag finnes det offpeakpower til å lade millioner av elbiler natterstid uten et eneste gram ekstra utslipp selv om kraften skulle vise seg å komme fra kullkraftverk. Utrolig? men sant  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA