Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model 3 Long range med 80 kw batteri

Startet av morpheos, onsdag 23. august 2017, klokken 23:15

« forrige - neste »

morpheos

Noen med erfaringer her? Kjører med en 2014 P85+ med 21" dekk. Litt bekymret for at selv med 100 % så blir 368 km mellom hjemme og Bygland SC litt langt. Eidfjord SC er et alternativ, men det blir jo noe lengre, og med to barn i bilen er jeg ikke så keen på det. Mulig at det er et alternativ med lading på en av Grønn Kontakt sine stasjoner midtveis, men har ikke CHAdeMO - hva slags fart får man over Type2 på disse stasjonene?

joda

Hva med å kjøre E39 om Stavanger.? Stopp på Aksdal og fyll opp, så fortsetter du til Kristiansand.
Kjøretid er vel omtrent den samme også...
TMS 85D

morpheos

Nja, mulig at kjøretid som i "tid brukt på å bevege seg på asfalt" er den samme, men reell reisetid er vel noe lengre pga. ferger. Google Maps mener om E39 er 8,5 timer mens E134 er 7,5 timer. E134 er vel også den flest kjører?

Marmolada

Det ble lagt ut chademo adapter på røldal februar 2016, shell. Forøvrig god veistandard på avstikker til eidfjord..

o.b.lix

vei mellom Eidfjord og Odda/Røldal er stengt grunnet veiarbeid.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

morpheos

Rv13 er vel ikke helt stengt, men nattestengt ut fra vegvesen.no?


Sent from my iPhone using Tapatalk

N00b

Nå på sommeren skal det fungere med 368km. Kjør rolig og hold fartsgrensa.  Det vel endel type 2 stasjoner undervegs også.

Kjørte Lillehammer Grimstad i ett stykke og det er over 400km med sovende unger i bilen.

Sjekk lufttrykk og øk det litt i forhold til hva instruksjonsboka sier.

OlaM

#7
Fordelen med Eidfjord er jo å slippe Jondalsfergen. Pleier selv å kjøre dit i god tid for å treffe avgangen siden den går litt sjelden og da forsvinner differansen til Eidfjord ganske fort. Men Eidfjord - Odda er trangt og kjipt med firhjuling. Er det noen som pleier å ta Rosendalsfergen den veien? Er jo ikke så kjempestor forskjell, kanskje hyppigere avganger der.

Et alternativ til er jo å lade i Vinje. Ca 4 mil omvei forbi Haukeli. Passer fint med en pizza etter 27 mil og omveien forbi Dalen er jo ganske flott med noen artige svingete veier.

o.b.lix

Sitat fra: morpheos på søndag 25. juni 2017, klokken 10:49
Rv13 er vel ikke helt stengt, men nattestengt ut fra vegvesen.no?

Kan være de har kommet så langt at de åpner på dagtid. Da jeg var i Eidfjord for to uker siden, hang det skilt at det var stengt og omkjøring var ferje kvandal-utne.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA