Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Effektdeling Superlader stall a og b

Startet av Vollis47, lørdag 19. august 2017, klokken 01:39

« forrige - neste »

Vollis47

Har et godt tilbud på en ny bil av forrige modell og lurer på å gå for dette eller kjøpe en med det nye, litt større batteriet. Skal kjøre en strekning på 16 - 17 mil (i Sør-Rogaland). Går det bra uten lading i løpet av turen, både sommer og vinter, med det minste batteriet? Går det med det litt større batteriet?
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Initium

hvor er det omtalt at Seul har fått nytt batteri ?

Gordon Retriever

Synes 160-170 km høres litt skummelt ut, men lettkjørt vei med moderat fartsgrense og mild sørvestlandsk vinter kan muligens hjelpe.

@Intium:  Begrenset omtale siden batterikapasiteten bare stiger med 3kWh, men sjekk vedlagt prisliste fra Kia.  Regn med leveringsklare Soul med det gamle batteriet hos forhandlerne som kan selges veldig "billig".


knut.aulie

Jeg ville hvertfall ikke basert meg på 17 mil på vinter med 27 kWh .

Du kan påvirke mye med å forvarme, kjørestil, dekk osv. Men generelt ikke lurt å legge seg på grensen om vinteren.

goev

Er enig med Knut og Gordon Retriever. Jeg bor i Mandal og regner med ca 11-13 mil om vinteren og 16 mil om sommeren på motorvei. Jeg har riktignok bare den gamle Classic uten varmepumpe, men selv med varmepumpe blir 17 mil vel langt om vinteren, også med det nye batteriet.
 
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

PionerThink

Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Kårepåsporet

Sitat fra: Vollis47 på søndag 18. juni 2017, klokken 13:52
Har et godt tilbud på en ny bil av forrige modell og lurer på å gå for dette eller kjøpe en med det nye, litt større batteriet. Skal kjøre en strekning på 16 - 17 mil (i Sør-Rogaland). Går det bra uten lading i løpet av turen, både sommer og vinter, med det minste batteriet? Går det med det litt større batteriet?

Jeg hadde Soul, har nå Ioniq. Med Ioniq er 16-17 mil greit innenfor, hadde ikke gått for Soul hvis  16-17 mil er daglig kjøring uten lademulighet på halvveien ved parkering feks.
Du vil ikke vente på Kia Niro da? Har forstått det slik at den kommer som EV, nå er ladbar hybrid rett rundt hjørne, det neste blir forhåpentligvis EV.

Ellers har jo Kia fortrinnet med 7 års garanti på HELE bilen i motsetning til Hyundai som bare har 5 år. Riktignok ikke så mange kilometer da.

Vollis47

Nå er det heldigvis ikke hver dag vi skal kjøre 16-17 mil. Men om det skulle bli behov for litt ekstra energi, så er der flere hurtigladere på strekningen. Det er bare så bra å kunne slippe og stoppe for lading. Men for å øke sansynligheten for ladefri kjøring har vi nå droppet 27 kWt batteriet og går for det større 30 kWt batteriet.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA