Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabel til industrikobling (blå)

Startet av eirikjac, fredag 05. august 2016, klokken 20:30

« forrige - neste »

eirikjac

Nå blir det slutt på gratis parkering for elbiler i Tønsberg. Hva annet kunne vi forvente av inntektskåte lokalpolitikere?

Arbeiderpartiet klager over at elbilene kan oppta en plass alle timene det er lov å stå på en tidsbegrenset plass. De vil at det kun er de pengesterke som skal ha dette privilegiet.

http://www.nrk.no/vestfold/snart-ma-ogsa-elbileiere-betale-1.12969160

Er det noen som vet hva som skjer i de andre kommunene i Vestfold og Telemark?
BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

sven erik

nå må en stå på for å beholde fordelene

turfsurf

Vestfold er jo elbilfiendtlig så det holder. Samme med sykkel. Masse preik om miljø, men ingen tiltak som monner. Heller det motsatte, som her.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

sven erik

hei men vi må stå sammen og vise oss  at vi  demostrerer ikke bare sitter  sier dette er ille

smaug01

Er det så ille da? Elbilen tar den samme plassen og gratisparkering har for de fleste vært bare vært en gimmick.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

eirikjac

Sitat fra: smaug01 på torsdag 23. juni 2016, klokken 18:08
Er det så ille da? Elbilen tar den samme plassen og gratisparkering har for de fleste vært bare vært en gimmick.
Det er greit at elbiler må betale, men da må man argumentere for det slik du gjorde nå.

Argumentasjonen til Ap går på at elbilene blir stående "for lenge", selv om de ikke står lenger enn hva som er skiltet lovlig.

Høyere rotasjon oppnår man effektivt ved å begrense lovlig parkeringstid. Det vil gjelde både elbiler og fossilbiler - uavhengig av tykkelsen på lommeboken.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

Christopher Neumann Ruud

Jeg ville gjerne betalt for parkering i Tønsberg, siden jeg jobber på Kilen og har begrenset lademulighet hjemme, men det er jo umulig, det er tre ladestasjoner i sentrum og ingenting ellers, ikke betalbare eller gratis... (Fortum på Jarlsberg regnes ikke siden det ikke kan gjøres mens man er på jobb)... Så det er ikke så bare en dans på roser i Tønsberg med oss elbilsjåfører som tydeligvis ikke "forholder seg til samme trafikkregler som alle andre..."

sven erik

 ser det er lite engasjemang fra styre her 

sven erik

her burde vi vise oss  og en ting er om vi betaler noe om vi får strøm samtidig  men ikke full pris 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA