Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av carlsatt, onsdag 09. august 2017, klokken 10:57

« forrige - neste »

carlsatt

Vi vurderer sterkt å kjøpe i3 Fully Charged. Bilen for vår del er egentlig veldig bra og vi har den på lån. MEN, både kona og jeg opplever at frontruta gir en forvrengning eller en optisk endring av synsbilde. Værst for henne som får hodepine og blir veldig sliten etter ca 30 min kjøring. Ruta er lang og buet begge veier med en lett soting. Er det andre som opplever det samme?

Jon Braathen

#1
Har ikke merket noe til dette, men kona sa at hun følte det var noe rart pga at ruta er langt fremme når vi prøvekjørte i september. Vi fikk vår levert 1.des 2016 og hun har ikke kommentert noe om det i det siden den gang.
Nå foretrekker hun I3'n fremfor Zoe som vi også har..   Jeg tipper dere venner dere til ar frontruta er langt frem.:)
18500km kjørt siden 1.des.
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Ingeniøren

Merker ingen ting men så har jeg prefekt syn bortsett fra lesebriller pga alder. Kanskje en syns undersøkelse er tingen...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

bromm

Skulle vært interessant å få beskrevet hvordan denne optiske forvrengningen oppfører seg i detalj - er det noe av det samme som det man opplever rett etter man kommer ut av en tunell ? Motsattt tunellsyn, på en måte...

Det kan jo være noe feil med akkurat den frontruta på den bilen dere låner, men bortsett fra det så er ikke dette noe som noen andre har rapportert om - heller snarere tverdt i mot (at utsikten er formidabelt mye bedre enn på andre biler).

Espen Hugaas Andersen

Det kan være ghosting. Alle frontruter er utsatt for dette, til større eller mindre grad. Hvis ruta er sotet av tredjepart kan dette forverre ting.

https://www.wired.com/2016/04/tesla-windshield-ghosting-double-vision/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

alagerqv

Sitat fra: carlsatt på lørdag 03. juni 2017, klokken 22:38
Vi vurderer sterkt å kjøpe i3 Fully Charged. Bilen for vår del er egentlig veldig bra og vi har den på lån. MEN, både kona og jeg opplever at frontruta gir en forvrengning eller en optisk endring av synsbilde. Værst for henne som får hodepine og blir veldig sliten etter ca 30 min kjøring. Ruta er lang og buet begge veier med en lett soting. Er det andre som opplever det samme?
Kanskje ruten er levert av Optipluss?



Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingeniøren

Sitat fra: alagerqv på søndag 04. juni 2017, klokken 20:54
Sitat fra: carlsatt på lørdag 03. juni 2017, klokken 22:38
Vi vurderer sterkt å kjøpe i3 Fully Charged. Bilen for vår del er egentlig veldig bra og vi har den på lån. MEN, både kona og jeg opplever at frontruta gir en forvrengning eller en optisk endring av synsbilde. Værst for henne som får hodepine og blir veldig sliten etter ca 30 min kjøring. Ruta er lang og buet begge veier med en lett soting. Er det andre som opplever det samme?
Kanskje ruten er levert av Optipluss?



Sent from my iPhone using Tapatalk
:+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ferry

Ruta på i3 forvrenger bildet noe helt nederst. Jeg legger merke til det ved kjøring på dårlige hytteveier etc. der det er fare for å slå nedi. Det er litt vanskelig å beregne ujevnheter rett foran bilen i lav hastighet når en skal snirkle seg fram. Blir litt som å se rett ned med feil styrke på brillene. Jeg legger aldri merke til det ved vanlig kjøring, men det kan ikke utelukkes at andre gjør det?
Ellers har jeg lest at noen lettere blir uvel i i3 pga. kjapp respons, kraftig regenerering og fravær av motorlyd. Jeg har blitt smått uvel selv også, når jeg har "pusset" bremsene kraftige oppbremsinger og påfølgende akselerasjon. Må gjøres alene i tom bil, ellers går "alarmen". (Kona kjefter..)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA