Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Beste Leaf valg 24kwh til ca. 150.000,-

Startet av willywonka, lørdag 26. august 2017, klokken 16:45

« forrige - neste »

willywonka

Hei,

Vet noen her når det ble standard med oppgradert lader i X90D? Jeg har bestilt en inventorybil og lurer litt på om jeg risikerer å få 11kW lader.
Kan man forresten finne prod. mnd ut fra VIN?


Øyvind.h

#1
Tryggeste her er nok å spørre Tesla konkret om bilen du har kjøpt. Usikker på om det kan decodes med VIN (søk Tesla VIN decoder på Google og legg inn VIN på din bil).

Slik jeg forstår det er det å låse opp siste 5,5kW nå kun en sw-endring som må til. Ettersom en del fikk dette gratis i starten. Dermed kanskje vanskelig å sjekke med VIN.

Skjønner forsåvidt godt at dette ble gjort standard. Kan ikke være mange som betaler så mye for å få så lite ekstra effekt ved AC lading.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nasatech


willywonka

Hei og takk for svar. Snakket med Tesla og de kunne endelig svare. Biler er prod i april og jeg må betale ekstra for å få låst opp laderen. Kjenner at det irriterer meg litt siden jeg trodde det var standard, ref at jeg sammenlignet dette med en nybestilling der det sto at det var inkludert. Stemmer det at noen har fått dette gratis?

morpheos

Hvor stort er behovet? Jeg har dobbeltlader på min TMS, men kjenner at jeg kan telle på en lukket hånd de gangene det har vært spesielt aktuelt å bruke den vs. vanlig.

Øggen

Kjøp heller et chademo adapter på tilbud her. Kommer lengre med det, både prismessig og tidsmessig. Forøvrig  siste sjanse idag.

https://www.tocn.no/bestillingsskjema-wall-connector-og-chademo-adapter/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

krister461



Sitat fra: Øggen på onsdag 28. juni 2017, klokken 20:46
Forøvrig  siste sjanse idag.

Ikke siste sjanse i dag. Dette skal være et varig tilbud. Men, første batch bestilles i dag. Neste i slutten av juli.

Kim Kim

Egentlig ikke noe å være irritert over. Prisen for oppgradert lader ble jo bare lagt til grunnprisen. Det så man om man sammenlignet inventorybiler mot nybestilling etter prisjustering.

Så om du ikke trenger det skal du være glad til for at du ikke har betalt noe, da fikk du bilen billigere. 
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Nasatech

Og oppgradert ladet på Model X er vel bare x 1.5? Hvor ofte lader du på DC over 11kw?

turfsurf

Skal ha veldig spesielle behov for at oppgradert lader er ett viktig element. Og det har vel kun vært standard på 100, ikke 90?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

willywonka

Det er standard på de andre inventory Xene jeg har sett. Men det er vel noen uker senere prod.

Jeg lader ganske ofte på eRoute med 22kWh på min 85D med dobbeltlader. Uten at jeg synes det er et veldig spesielt behov.

Det er foreløpig ikke smekkfullt av Chademo i Troms. Men det kan vel tenkes at det kommer til slutt....

willywonka

En annen ting er at jeg forståt at dørene ble oppgradert i mai produksjonen. Er det noen substansielt?

Epleskreller

Sitat fra: Nasatech på torsdag 29. juni 2017, klokken 00:33
Og oppgradert ladet på Model X er vel bare x 1.5? Hvor ofte lader du på DC over 11kw?

AC ;)
Sitat fra: turfsurf på torsdag 29. juni 2017, klokken 06:23
Skal ha veldig spesielle behov for at oppgradert lader er ett viktig element. Og det har vel kun vært standard på 100, ikke 90?

Enig, var det ikke kun 100 med standard 16,5 kW lader?

Selv vil jeg gjerne ha det siden jeg har 22kW ladeboks hjemme.. Aldri feil med mulighet for god hjemmelader, selvom det er sjelden man trenger det.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nasatech

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 29. juni 2017, klokken 09:29
Sitat fra: Nasatech på torsdag 29. juni 2017, klokken 00:33
Og oppgradert ladet på Model X er vel bare x 1.5? Hvor ofte lader du på DC over 11kw?

AC ;)

Ja, Sorry: AC ;)

Sitat fra: turfsurf på torsdag 29. juni 2017, klokken 06:23
Skal ha veldig spesielle behov for at oppgradert lader er ett viktig element. Og det har vel kun vært standard på 100, ikke 90?

Enig, var det ikke kun 100 med standard 16,5 kW lader?

Selv vil jeg gjerne ha det siden jeg har 22kW ladeboks hjemme.. Aldri feil med mulighet for god hjemmelader, selvom det er sjelden man trenger det.

Jeg har 16.5kW på min Model X P90DL. Har dessverre ikke lader som støtter dette hjemme, så bruker der veldig sjelden.

Men, når det gjelder inventory så kan du søke opp en annen inventory på nettet og bytte ut VIN i URL med VIN på den du har kjøpt. Da skal du få opp alle pakkene til bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA