Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan man forlange hvor mye man vil for strømmen?

Startet av Baltor, onsdag 08. desember 2010, klokken 15:51

« forrige - neste »

Baltor

Minner om medlemsmøtet i kveld, inngangen er i hjørnet ved verkstedet.

Vi jobber også med "elbilturismen". Neste tur blir til Finnøy 09.01., gratis gjennom Finnfast, god mat og morsomme opplevelser på Finnøy, gode lademuligheter.
Ta kontakt via "kontakt oss" på hjemmesiden vår hvis du har spørsmål eller innspill.
NB:
Vi har prøvekjørt distansen med standard Reva og NiCad PSA.
Vi tar med slepetau, ta sjansen  ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Sitat fra: Baltor på onsdag 17. november 2010, klokken 13:33
Vi jobber også med "elbilturismen". Neste tur blir til Finnøy 09.01., gratis gjennom Finnfast, god mat og morsomme opplevelser på Finnøy, gode lademuligheter.

Turen til Finnøy nærmer seg, alle må sette av datoen 09.01. og sende påmelding til post@rogaland-elbil.no
Vi sender ut mer detaljer via mail til medlemmer, men det blir varm mat, god tid til fri lading og fri skravling, omvisning i den elektriske seilskuta Restaurationen mm.

Turen til Judaberg på Finnøy er 39 kilometer, og altså igjennom 3 undersjøiske tunneller. Vi har testet og funnet ut at pga regenerering nedover bruker en ikke nevneverdig mer strøm her enn på flatmark, vel og merke hvis en kjører rolig.
MELDDEGPÅNÅMELDDEGPÅNÅMELDDEGPÅNÅMELDDEGPÅNÅ :)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Rogaland Elbilforening ønsker alle medlemmer og andre et godt nytt år.

Bor du i vårt område er du velkommen til å melde deg inn. Som medlem kan du for eksempel bli med på turen vi arrangerer til Finnøy 09.01. dette er elbilturisme av beste slag. (spenning, samvær, severdigheter)

Til alle som tipper: Rogaland Elbilforening er registrert som mottager av grasrotandeler, vi vil gjerne at du støtter oss med ditt bidrag. Alt går til et godt formål :D
https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen/for_lag_og_foreninger/sok_grasrotmottaker

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

#3
Sitat fra: Baltor på fredag 10. desember 2010, klokken 13:55
Turen til Judaberg på Finnøy er 39 kilometer, og altså igjennom 3 undersjøiske tunneller. Vi har testet og funnet ut at pga regenerering nedover bruker en ikke nevneverdig mer strøm her enn på flatmark, vel og merke hvis en kjører rolig.

Tok enda en testtur til Finnøy i det fine vinterværet, i Partneren som nå har rundet 105.000km.
Dette er 3 tunneller, 2 av dem går ned til mer enn 220m.u.h.
Stigningene er på 7, 8 og 9%, altså ganske heftig. Dette går uten problem med original NiCd PSA og Think.

Det gjelder å tenke over at det er bratt, og helst ha et instrument som viser strømtrekk. Så er det bare å legge seg på maks 100A. Farten kan da ende på 30-40km/t oppover, alt etter last og spenning.
Nedoverbakkene som er like lange gir 100A regenerering, men dette går i ca 70km/t, dermed varer det ikke like lenge. I sum blir ikke denne turen noe særlig mer energikrevende enn flatmark.

Grunnen til at jeg enda en gang skriver om dette er at mange her i Rogaland har hørt rykter om at disse tunnellene tar knekken på elbiler, det er ikke vanskelig å tenke seg hvordan dette har skjedd. :(
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Lanber

Jeg bruker 150A som mental sperre i motbakker, så får vi se om det holder :-)  Det er akkurat mellom gult og rødt

Baltor

Jeg gjør nok ofte som deg i korte motbakker, men her er det snakk om 2km med 9% stigning. :o
Dessuten er det krabbefelt, det er ingen som blir liggende bak heldigvis. Trailerne med last holder også denne farten oppover.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Vi kjørte ned og opp og ned og opp og ned og opp, og så var vi der.
Finnøy i sur vind og regn, men likevel skikkelig god stemning. 22 nåværende og kommende medlemmer med 10 elbiler fikk omvisning i "Restauration".
Den første Restauration fraktet 50 mennesker over til Amerika den gang det var nød og fattigdom i bygdenorge.
Les mer om Restauration her:
http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1210713/Amerikaturen_som_sluttet_i_Dusavig.html#
og her:
http://www.ryfylketrebaat.no/restauration.html
-----
Vi hadde med oss en nyklekket i-MiEV, det var en stund tvilsomt om den skulle klare den siste tunnellen, men den kom i mål. Det viste seg at bilen går 5 kilometer etter at "bensinpumpelyset" begynner å blinke, kanskje den kunne klart enda mer?
Vi fikk også se på en kinesisk familiebil med 20 mils rekkevidde, denne går det svært mange av i Kina, men det har vært vanskelig å få den godkjent i Norge.
Se bildene på
http://rogaland-elbil.no/galleri/main.php?g2_itemId=1062
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA