Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøp av Kia Soul

Startet av knut.aulie, fredag 07. juli 2017, klokken 09:29

« forrige - neste »

knut.aulie

Dette kommer fra flere kilder og er ikke veldig nytt.

http://www.greencarreports.com/news/1108916_all-electric-kia-niro-ev-to-come-in-2018-says-kia-exec

https://cleantechnica.com/2017/02/17/kia-introduce-electric-niro-2018/


Det som imidlertid hørtes veldig interessant ut er at jeg har fra en informert kilde at Niro kommer neste år med over 60 kWh batteri. Dette for å matche Ampera-E og nye Leaf.

Høres både spennende og fornuftig ut, samtidig som Ioniq fansen kommer til å sikle (Ioniq og Niro deler samme plattform... [emoji57])
Får de til awd på Niro så skal definitivt vi ha en.

rolandvg99

#1
Ble litt i tvil vedrørende bagasjeromsplass da jeg leste spesifikasjonene for den kommende ladbare hybriden med snaue 9 kWt batteri: 324 liter bagasjeplass er smått i en familiebil.

http://www.kiapressoffice.com/en-gb/releases/853
"I like soul with a capital S"

knut.aulie

Ren elbil bør ha mer plass enn hybrid, selv med stort batteri

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 26. april 2017, klokken 21:46
Ren elbil bør ha mer plass enn hybrid, selv med stort batteri

Bør er rette ordet, men for Ioniq er PHEV og EV identisk med tanke på lasteplass.
"I like soul with a capital S"

knut.aulie

Et godt poeng. Hverken Kia eller Huyndai er kjent for romslig bagasjeplass.
Men siden GM har fått til ganske mye på Ae som jo er liten bil med stort batteri, er det lov å håpe.

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 26. april 2017, klokken 22:17
Et godt poeng. Hverken Kia eller Huyndai er kjent for romslig bagasjeplass.
Men siden GM har fått til ganske mye på Ae som jo er liten bil med stort batteri, er det lov å håpe.

Asiatiske har generelt en uvane med å legge plastpaneler på baklukene som bygger inn i bagasjerommet. Leaf er håpløs, Soul litt bedre og Ioniq berger seg grunnet langt bagasjerom. De franske bilene jeg har hatt er vesentlig bedre kontruert med tanke på bagasjeromsplass, selv om noen av de nyere modellene har falt i "estetisk utforming av bagasjerom innvendig"-fella.
"I like soul with a capital S"

AppleKnocker

Blir nok en hit med 60kwh, men litt liten som nr 1 bil.
Hybriden har vel ikke AWD, så tviler på at det kommer på en helektrisk utgave. Hengerfeste hadde vært en større trigger for min del.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Hebb74

Dette høres meget spennende ur


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA