Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Broom er i alle fall fornøyd med Model 3 etter prøvekjøring

Startet av electrique, lørdag 05. august 2017, klokken 11:19

« forrige - neste »

electrique

Hei,

Mener så å huske at Mercedez Benz B250e markedsføres med 180hk.

finn.no finner jeg både 180hk og 88hk utgaver.

Finnes denne i 2 ulike motorutgaver?


Jejl

88hk er nok maks kontinuerlig effekt over en viss tid som er oppgitt i vognkortet. Slik er det med de fleste elbiler, at de er oppgitt til å ha en betydelig lavere effekt i vognkortet enn de kan yte i en kortere periode.
Normalt så begrenses effekten jo fortere en kjører.
F.eks min Tesla som har 422hk går ikke over ca 80kw i 210km/t.

electrique

Ja det er nok noe der, de fleste elbiler jeg sjekker oppgir "feil" antall hk hos Statens Vegvesen.

Men burde det ikke være litt mer konsekvent, i hvertfall likt innenfor samme modell og bilmerke?

Alle e-Golf (facelift) jeg har sjekket har stått 136hk hos SV - som er riktig.

Så det er jo noe rart med denne målingen.

Rav4_EV

Kanskje det er e-Golf som har feil oppgitt effekt?

Tesla m.fler oppgir maksimum kontinuerlig effekt, målt over en time. Dette kan aldri være større enn batteriets kapasitet.

En e-Golf har neppe 136 hester i fem minutter engang. Da er både batteri og motorstyring overopphetet før det.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

jche

Min ampera-e har i følge vognkortet 75 hk   :laugh:
Lykkelig eier av Opel Ampera E :)
Electric Blue med alt utstyr
Bestilt 19.09.16
Levert 22.05.17

Oddaa

Problemet er vel snarere manglende standard for hvordan effekt skal oppgis, ikke hva som er "rett" eller "feil"?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Jon Braathen

Sitat fra: Oddaa på mandag 29. mai 2017, klokken 20:52
Problemet er vel snarere manglende standard for hvordan effekt skal oppgis, ikke hva som er "rett" eller "feil"?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Etter det jeg har forstått så endret vegvesenet på dette i vognkortet fra en eller annen dato.
De bilene du finner med høyere oppgitt effekt er da registrert før denne endringsdatoen.
Det samme gjelder alle elbiler (mulig ICE biler også?).
Det er derimot samme type motor og bilen er like sprek ;)

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA