Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye ladestasjoner rundt om og lukene som kutter strømmen

Startet av froland, fredag 04. februar 2011, klokken 16:10

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Er det noen som har tips angående klokke temperaturføler osv til Thinken. Det må se ordentlig ut. Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Både Biltema og Clas Ohlsson har flere forskjellige. Kataloger med søkefunksjon finnes på nettet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

Finner dere en som føler temperaturen trådløst i tillegg, er det fint om tipset bringes videre. Jeg er lite lysten på å jobbe med strekking av ledninger osv, men en temp-måler hadde vært kjekt. Nesten underlig at dette ikke er standard - spesielt på en elbil hvor vi jo er ekstra opptatt av temperaturen  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

trygvetv

Jeg monterte et termometer med ledning fra Clas Ohlson i går. Det kosta 39 kroner og tok ca ett kvarter å installere. Det har både klokke og inne/utetemperatur, og det passer bra å kile det fast i det lille hullet foran girvelgeren, under radioen. Det sitter fint fast og ser ganske ordentlig ut, eneste ulempe er at det skjuler styringen av vinduene, så det kan være litt vanskelig for folk som låner bilen og ikke vet hvor knappen for å rulle ned vinduene er.

Kabelen strakk jeg under rattet, ut førerdøra, derfra på innsiden av karosseriet bak ladeluka og ned i hjulbuen (det finnes noen små sprekker, gjør det i dagslys så ser du fint hvor sprekkene er), derfra opp i motorrommet. Føleren la jeg i luftinntaket til varmeapparatet. Anbefaler å ha en ca 50 cm lang stålstreng/tråd til å hjelpe seg med trekkinga. Det går sikkert an å finne en smartere måte å trekke kabelen på, men dette ser ut til å fungere fint.
Ny Think City med Li-ion batteri fra juli 2010.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA