Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eco kontra Drive

Startet av Lunde, onsdag 02. mars 2011, klokken 22:32

« forrige - neste »

Lunde

http://www.cebi.de/easyCMS/FileManager/Files/MES-DEA/articles/EVS_24_Norway_13-16_May_2009

For de som måtte være nysgjerige. Ser en kollisjonstest av TH!NK i samme artikkel.
Ser jo ikke avskrekkende ut den heller ;-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

El rayo

Takk for den, Lunde!

"A ZEBRA®battery can operate in presence of
failed cells with a reduced open circuit voltage
because a cell typically fails to short circuit."

Kjekt å vite når man skal velge batteritype!

GM's EV1 (første generasjon med blybatteri) var plaget med full stopp pga brudd ved batterihavari.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA