Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering og lading av elbil på Sandfærhus parkering

Startet av pudderjagar, onsdag 12. oktober 2016, klokken 12:13

« forrige - neste »

pudderjagar

Sitat fra: aronesen på mandag 02. januar 2017, klokken 05:54
Et typisk eksempel er Kvitåvatn fjellstue ved Gaustatoppen. Her er det 3 destinasjonsladere for Tesla på 11kW.
Her er 2 av laderne kun for Tesla, mens den tredje er for betalende gjester. Du betaler i resepsjonen. Laderen virker forøvrig ikke på Zoe, selv om det er TN-Nett.

Då har eg prøvd Teslaladaren på Myrkdalen hotell på Zoe. Den ville ikkje lade sjøl om ladaren står til "public" som betyr at alle kan bruka den.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

boxer72

Sitat fra: pudderjagar på mandag 24. april 2017, klokken 10:56
Sitat fra: aronesen på mandag 02. januar 2017, klokken 05:54
Et typisk eksempel er Kvitåvatn fjellstue ved Gaustatoppen. Her er det 3 destinasjonsladere for Tesla på 11kW.
Her er 2 av laderne kun for Tesla, mens den tredje er for betalende gjester. Du betaler i resepsjonen. Laderen virker forøvrig ikke på Zoe, selv om det er TN-Nett.

Då har eg prøvd Teslaladaren på Myrkdalen hotell på Zoe. Den ville ikkje lade sjøl om ladaren står til "public" som betyr at alle kan bruka den.
Tror det er tilsvarende på teslaladerne på Charlottenberg shopping 4 stk som skal være public og fått bekreftet de virker på golf, men får bare opp check chargingpost i min zoe

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

sjokomelk

Tesla Wall Connector kommuniserer til vanlig ikke helt etter J1772-standarden. Men hvis man setter DIP-switch 2 til OFF, så oppfører den seg som en vanlig ladestasjon og skal fungere med alle som kobler seg til.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Harald VI

TOCN har lenge hatt to 22kW uttak på Stryn Torg.  Sikkert i samarbeid med kjøpesenteret, for dei er gratis for kundar.  Og Zoe'n likar godt ei lita handlepause her.. ;D
2014 Renault Zoe (43 kW)

pudderjagar

Dei på Stryn Torg er Salto ladarar. Dei fungerer heilt fint. Dei som plagar Zoe er dei som Tesla lagar sjøl.

Eg fryktar for at dei som monterer dei ikkje har programert dei rett. Skal dei virka på alle bilar så må dei omprogramerast litt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

boxer72

#20
Sitat fra: sjokomelk på mandag 24. april 2017, klokken 17:56
Tesla Wall Connector kommuniserer til vanlig ikke helt etter J1772-standarden. Men hvis man setter DIP-switch 2 til OFF, så oppfører den seg som en vanlig ladestasjon og skal fungere med alle som kobler seg til.
Er noe sted dette er dokumentert? Fant en installasjons video, finner den  ikke igjen der sier de at switch 2 alltid skal stå på on.  Skulle  oversendt  det til Charlottenberg shopping slik at de kunne hjulpet oss med zoe

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

sjokomelk

Sitat fra: boxer72 på mandag 24. april 2017, klokken 20:07
Sitat fra: sjokomelk på mandag 24. april 2017, klokken 17:56
Tesla Wall Connector kommuniserer til vanlig ikke helt etter J1772-standarden. Men hvis man setter DIP-switch 2 til OFF, så oppfører den seg som en vanlig ladestasjon og skal fungere med alle som kobler seg til.
Er noe sted dette er dokumentert? Fant en installasjons video, finner den  ikke igjen der sier de at switch 2 alltid skal stå på on.  Skulle  oversendt  det til Charlottenberg shopping slik at de kunne hjulpet oss med zoe

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Det står ikke direkte i noen manual. Tror kanskje det står nevnt på diagrammet under lokket. "Communication - Standard / Legacy" eller noe i den retningen. "Legacy" betyr vel enkelt "bakoverkompatibel". Tesla Support kan fortelle det samme. Se svar 7 i denne tråden her: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31364.msg555011.html#msg555011
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

aronesen

Regner med du henviser til bryter to på side 20 i denne manualen? Se vedlegg.
Hadde vært kjekt hvis noen med zoe kunne prøve å lade på denne med bryteren i posisjon 1.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA