Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 06. juli 2017, klokken 21:34

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Fortum har vært en stor eier i Hafslund ASA, med 34%.

Nå kjøper Oslo kommune ut Fortum og blir eneeier av Hafslund Nett, mens Fortum kjøper Hafslund Marked, dvs strømsalgselskapet.

Da har Byrådet i Oslo kommet i havn med et av målene sine, med å ta over viktig infrastruktur. Hvorvidt det er Oslo sin oppgave å drive strømnett utenfor Oslo sine grenser er jo en annen sak...

Noen som har tanker rundt hva dette vil ha å si for elbilbrukere?
Tenker da på hurtiglading hos Fortum, utrulling av hjemmeladestasjoner, nå som fortum får en betydelig større kundemasse, Støtte til anleggsbidrag i borettslag, osv.

http://fortumnorge.no/

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

fredag

Fortum Charge&Drive er vel en del av Fortum Markets, som ikke er omfattet av dette og fortsatt kommer til å være en del av Fortum.

Og Hafslund har vel aldri gjort noe særlig for elbil-lading? (Med mulig unntak for de første gule elbil-ladepunktene til Norstart i Oslo, som vel ble betalt av daværende Oslo Energi?) Mulig det er fordi Hafslund som netteier plikter å være nøytral og ikke kan gå inn i nye markeder og gi særfordeler til seg selv?

Jeg tror vel egentlig ikke nye Hafslund kommer til å gjøre mer for å gi mer tilgang til strøm for gatelading, mer tilgang til strøm for borettslag som ønsker å legge til rette for elbil-lading, utfasing av IT til fordel for TN, osv.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

geear

Lyse og BKK er netteiere og har hurtigladere og tar betalt for det, i egne nett, så ser ingen grunn for at Hafslund ikke skulle hatt liv til det.

Lyse er forøvrig eid av kommunene rundt her, Stavanger, Sandnes m.fl..
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA