Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring Tesla

Startet av automat, fredag 23. juni 2017, klokken 10:18

« forrige - neste »

automat

2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq


doldis1

 The Sky is NOT the limit for Elon MUSK  ;D

knut.aulie

Litt mye å bite over med M3 og Semi samtidig.
Lastebil er noe helt annet !

doldis1

 http://www.nbcnews.com/business/autos/tesla-building-pickup-semi-truck-n746611

Tja ikke bare semi men pick up også ..Tegner  Elon MUSK opp en framtid med stadige emisjoner/ utvanning
av Teslaaksjeene tro .....?
I så fall kan han være inne på en farlig vei og også være i utakt med store aksjeholdere i Tesla inc...
Vi får vel se når det kommer mere kjøtt på beinet, men aksjemarkedet kan ironisk nok reagere på dette med å
sende Teslaaksjen ned i kjelleren....

gigafactory

Sånn selskapsmessig så høres det jo ganske merkelig ut, dagens servicesentre og superladere er ikke veldig aktuelle for lastebiler. Skulle tro det var mange segmenter å ta for seg i person- og varebilmarkedet, men samtidig er det virkelig et behov for nyutvikling av semier. Syns det er litt rart om denne satsingen kjøres internt i Tesla, mistenker at det kommer en IPO av Tesla Trucks eller noe i fremtiden.

goggo

Sitat fra: doldis1 på lørdag 15. april 2017, klokken 12:26
  Tja ikke bare semi men pick up også ..Tegner  Elon MUSK opp en framtid med stadige emisjoner/ utvanning
av Teslaaksjeene tro .....?

Når det gjelder lastebilen så tror jeg Elon er ute etter å lage et design basert på Tesla sin teknologi, så kan andre bygge bilene.
På denne måten trengs kanskje ikke så mye kapital?? Og Tesla får et større marked for produktene  som produseres på gigafabrikkene.
Det er det samme Nicola gjør, de skal ikke sette opp egne lastebilfabrikker, men outsource produksjonen.

Og ikke glem at to veldig gode Tesla biler heter Toyota RAV4 og Mercedes B Electric, og begge har vært veldig viktige for Tesla :)

Og pickupen kan jo rett og slett bli en variant av Model X, den kan vel produseres på samme produksjonslinjene som de andre bilene?

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Amoss

Før dere vurderer hvordan aksjekursen eller annet vil forholde seg til dette så bør dere huske på at det eneste nye nå er at man vet måneden for Semi-lanseringen, og litt mer om tidslinjen for pick-up trøkken. Begge deler - og en "buss" - ble annonsert i fjor. Bussen og Semi skulle da lanseres "neste år" - dvs. i år. Etter produksjonsstart på Model 3 høres fornuftig ut. Tidshorisonten for pick-up'en har vært mer "up in the air" inntil nå. Og ingen ting av dette snakker noe om når eller hvis noe av dette skal produseres, eller for den sak skyld av hvem eller hvor.

Sitat fra: goggo på lørdag 15. april 2017, klokken 13:12
Og pickupen kan jo rett og slett bli en variant av Model X, den kan vel produseres på samme produksjonslinjene som de andre bilene?

Det lille vi "vet" om pick-up'en så langt er at den visstnok skal konkurrere direkte mot Ford 150 eller større. Da blir nok i så fall Model X bli både for liten og for lite røff som utgangspunkt.

... men på den annen side het det seg jo at Model 3 skulle konkurrere direkte mot BMW 3-serie og Audi A4? Etter den twitter-stormen høres det nesten ut som om den vil havne ett nivå eller to under dette, så hvem vet?

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

65lars

Hahaha...
Ja, man lurer jo litt...
Her er Elon Musk med Tesla, og Spacex - og enorme ambisjoner.
Og man lurer jo litt... :)
(Hvor lang tid vil det ta før President Donald J. Trump vil "tigge" Elon Musk om å bli "Secretary of Energy?")
:D
Interessante tider...
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA